صادرات مرغ را افزایش دهیم

صادرات مرغ را افزایش دهیم
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال جاری میزان تولید گندم با حدود 2 میلیون تن افزایش به 6 میلیون و 800 هزار تن رسیده و این نشان از همت بالای تولیدکنندگان این محصول بوده است.
در بیست و نهمین دوره تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ما در سال گذشته تولید گندم‌مان 4 میلیون و 800 هزار تن بود، اظهار داشت: اما در سال جاری میزان تولید گندم با حدود 2 میلیون تن افزایش به 6 میلیون و 800 هزار تن رسیده و این نشان از همت بالای تولیدکنندگان این محصول بوده است.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: مجمع ملی گندم‌کاران کشور که به 330 نفر می‌رسد که برای اولین بار در مراسم بیست و نهمین دوره تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی حضور دارد.
وی در خصوص وضعیت اقلیمی و خشکسالی که بر کشاورزی تاثیر داشته است، افزود: در سال جاری میزان بارش‌ها 10 درصد کاهش نشان می‌دهد و میزان گرمازدگی تابستان بیش از اندازه بوده که سبب کاهش تولید محصولات کشاورزی شده است.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در سال جاری 460 هزار تن محصولات لبنی معادل شیر در کشور تولید شده است، گفت: ما باید در این زمینه به سمت افزایش تولید رفته و بازار این محصول را با صادرات تقویت کنیم.
وی با بیان اینکه سال گذشته 30 هزار تن مرغ به خارج صادر شده است و امسال 51 هزار تن صادرات داشته‌ایم، گفت: باید سعی کنیم میزان صادرات مرغ را افزایش دهیم زیرا در سال گذشته رشد خوبی در این زمینه داشته‌ایم ولی در سال جاری متأسفانه اینگونه نبوده است.
وی در خصوص تأمین وضعیت آب و خاک و میزان اعتباراتی که در سال گذشته و امسال به آن تخصیص یافته است، گفت: میزان اعتبارات آب در سال گذشته هزار و 900 میلیارد تومان بوده ولی در سال جاری 4 هزار و 800 میلیارد تومان در این بخش اعتبار در نظر گرفته شده است.
حجتی در خصوص وضعیت مکانیزاسیون در بخش‌های شیلات، دام و سایر بخش‌های کشاورزی گفت: در سال گذشته ما 3 هزار و 900 تراکتور فقط به بخش کشاورزی اختصاص داده‌ایم ولی امسال با حمایت رئیس‌جمهور، 13 هزار و 60 دستگاه کمباین در خدمت بخش کشاورزی است.
وزیر جهاد کشاورزی در پایان یادآور شد: در حال حاضر تعداد فعالین بخش کشاورزی 3 میلیون و 700 هزار نفر است که در این بخش مشغول کار هستند و با وزارت‌خانه همکاری‌های خوبی دارند که امیدواریم همچنان این همکاری‌ها ادامه یابد.

 
نظرات شما
  •  

    مهدی گفت : ۹۳/۱۰/۰۷

    اقای وزیر به خود زحمت ندهید مرغداران در دوره صدارت شما کمرشان شکست تا شما از خواب بیدار شوید وبه فکر صادرات بیفتید همه واحدهای مرغ داری ها تعطیل خواهند شد

    پاسخ...
  •  

    فرزان گفت : ۹۳/۱۰/۰۹

    اول بگوييد به كجا صادرات را افزايش مى دهيد دوم آيا بايد توليد كننده ايرانى به همسايگان هم يارانه بدهد سوم با چه توجهى قيمتى قادر به رقابت با كشورهائى همچو برزيل تركيه و اروپا هستيد چهارم اگه امروز كمى قيمت نهاده ارزان شده دليل بر مديريت شما نبوده بلكه ضررهاى متوالى عدم اطمينان برگشت سرمايه و ورشكستگى بعضى از همكارانمان و ...... پنجم اگر قيمت مرغ كمى بالا برود مطمنأ از فردا قيمت جوجه ونهاده ها شروع به روشد صعودى كرده و باز هم توليد كننده متضرر ميشود و هزاران دليل ديگر نه برادر شما اينكاره نيستيد

    پاسخ...
  •  

    رضا گفت : ۹۳/۱۰/۱۰

    وزیر محترم خواهشن یه چیزیو شفاف بگید اگر کمر بستید که صنعت مرغداریو نابود کنید اینو مشخص نمائید بخدای محمد همه مرغدارها ممنونتون میشن که بیشتر از این زیر قرض نرن.وگرنه اینهمه حرف ضد و نقیض چیه

    پاسخ...
  •  

    sina گفت : ۹۳/۱۰/۱۲

    بابا خداشاهده کل زندگیم رو فروختم الانم 32 میلیون بدهکارم و حکم جلبم رو گرفتن فقط بخاطر سیاست های شمااا .....شما که جات راحته من اوله جوانی میخواستم ازدواج کنم حالا حالا ها باید سگ دو بزنم تا بتونم بدهیام رو بدمممم...خدا از باعث و بانیش نگذرههههههه

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com