صادرات محصولات لبنی در سال جاری 20 درصد افزایش می‌یابد

صادرات محصولات لبنی در سال جاری 20 درصد افزایش می‌یابد
معاون امور تولیدات دام وزارت جهادکشاورزی از پیش‌بینی رشد 20 درصدی صادرات محصولات لبنی در سال جاری خبر داد.
حسن رکنی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از طرح توسعه شرکت تولیدات دامی زرین خوشه اراک اظهار داشت: در سال گذشته 550 هزار تن فرآورده لبنی از کشور به سایر نقاط جهان صادر شده که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال این میزان 20 درصد رشد خواهد داشت.
وی اصلاح ژنتیکی دام و بهبود کیفی محصولات با روش‌های نوین پرورش را رویکرد وزارت جهادکشاورزی در حوزه مدیریت امور دام دانست و تصریح کرد: تولیدات لبنی یکی از پایه‌های اساسی امنیت غذایی کشور است و وزارت جهادکشاورزی توجه ویژه‌ای به افزایش تولیدات لبنی دارد.
معاون امور تولیدات دام دامی وزارت جهادکشاورزی با اشاره به برنامه‌های وزارت جهادکشاورزی در زمینه تولید شیر خاطرنشان کرد: برنامه معاونت امور تولیدات دامی این است که علاوه بر تامین نیاز محصولات لبنی مازاد آن را به شیرخشک تبدیل و یا در قالب فرآورده‌های متنوع لبنی صادر کند.
رکنی افزود: در حال حاضر میزان تولید شیر خام در واحدهای سنتی و صنعتی کشور از هشت میلیون راس دام تولید می‌شود.
رئیس سندیکای تولید کنندگان و صادر کنندگان داروهای دامپزشکی ایران نیز اظهار داشت: هم اکنون دو تا سه درصد از داروهای دام و طیور کشور از طریق واردات تامین می‌شود.
حجت‌الله ذبیحی افزود: بخش عمده‌ای از واردات داروهای دام و طیور کشور شامل واکسن است.
وی تصریح کرد: 98 درصد از داروهای دام و طیور مورد نیاز کشور در داخل تولید و چهار و نیم درصد از تولیدات دارویی دام و طیور کشور به ارزش 20 میلیون دلار صادر می‌شود.
به گفته وی از 180 محصول دارویی تولیدی داخل 42 محصول صادراتی است.
رئیس سندیکای تولید کنندگان و صادر کنندگان داروهای دامپزشکی ایران از آغاز مطالعات گسترده بومی سازی واکسن‌های دام و طیور خبر داد و گفت: با تامین منابع مالی و سرمایه در برنامه 10 ساله راه‌اندازی خط تولید واکسن و رسیدن به خودکفایی در داروهای دامی هدف‌گذاری شده است.
در این مراسم طرح توسعه شرکت زرین خوشه اراک در زمینی به وسعت هفت هکتار با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
این طرح توسعه شامل ساخت سه سیلوی 350 تنی ذخیره غلات، کارخانه تولید خوراک دام، نصب دستگاه کودروب (اسکویپر)، دستگاه خشک کننده کود(سپلاتور)، ساخت تاسیسات نگهداری دام شیری به ظرفیت 250 راس، واحد زایشگاه دام، سالن انتظار زایش، سالن نگهداری انفرادی گوساله‌ها به ظرفیت 270 راس، نصب تاسیسات نگهداری شیر (آیس تانک) و افزایش تعداد واحد دوشنده‌های شیر است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com