صادرات دام زنده بیش از واردات آن بوده است

صادرات دام زنده بیش از واردات آن بوده است

بر خلاف اخبار برخی رسانه‌ها درباره این که بیشترین واردات دام زنده در ایران صورت می‌گیرد، بر اساس آمار، طی 3 سال اخیر همواره حجم صادرات دام زنده نسبت به واردات آن بیشتر بوده است.شبکه ایران- طی سال‌های 86 تا 88، ایران همواره صادرکننده دام زنده به سایر کشورها بوده و مجموع صادرات آن بیش از واردات بوده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شبکه ایران، محمد قبله معاون کالاهای مصرفی و خدمات عمومی‌سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: طی روزهای اخیر، اخباری مبنی بر این که بیشترین واردات دام زنده در ایران صورت می‌گیرد منتشر شده، در حالی که بر اساس آمار طی 3 سال اخیر همواره حجم صادرات دام زنده نسبت به واردات آن بیشتر بوده است.
وی ادامه داد: سالانه میزان مصرف گوشت در کشور، 1 میلیون و 300 هزار تن است که 100 هزار تن آن از طریق واردات تامین می‌شود.
معاون کالاهای مصرفی و خدمات عمومی‌سازمان حمایت از مصرف کنندگان اذعان داشت: در حال حاضر، میزان مصرف گشوت در کشور رو به کاهش است و دلیل آن، افزایش قیمت این محصول می‌باشد و در چنین شرایطی، ما با افزایش تقاضا برای گوشت مرغ مواجه هستیم.وی تصریح کرد: سرانه مصرف گوشت قرمز در کشورهای مختلف، 20 کیلوگرم و در ایران، 14 کیلوگرم می‌باشد.
قبله در خصوص واردات گوشت مرغ به کشور اذعان داشت: با توجه به افزایش تقاضا و کاهش تولید، وزارت بازرگانی ابزاری به غیراز تغییرات تعرفه‌ای ندارد و برای رفع نیاز بازار، واردات از طریق بخش خصوصی صورت می‌گیرد.
این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: سالانه در کشور، 1 میلیون و 500 هزار تن گوشت مرغ مصرف می‌شود که 7 هزار تن از این رقم، وارداتی می‌باشد.

 
کلمات کلیدی صادرات واردات
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com