صادرات تخم‌مرغ به عراق متوقف شد

صادرات تخم‌مرغ به عراق متوقف شد
با هجوم داعش و جنگ در عراق صادرات تخم مرغ طی چند روز گذشته به این کشور متوقف شده است/اگر دولت اختیاراتی به تشکل‌ها می داد وضعیت بازار بهبود پیدا می‌کرد.
رئیس هیات مدیره مرغداران مرغ تخم‌گذار از توقف صادرات تخم‌مرغ به عراق خبر داد.
ناصر نبی‌پور رئیس هیات مدیره مرغداران مرغ تخم‌گذار با اشاره به ضرر و زیان مرغداران مرغ تخم‌گذار اظهار داشت: قیمت تخم‌مرغ بسیار پایین آمده و با نرخی که دولت اعلام کرده 1200 تومان فاصله دارد.
وی افزود: در حال حاضر هر کیلو تخم‌مرغ 3200 تومان به فروش می رسد این در حالی است که نرخ اعلام شده از سوی دولت هر کیلو 4050 تومان است.
وی با انتقاد از افزایش تولید تخم‌مرغ در کشور گفت: تا زمانی که بحث صادرات این کالا رونق نگیرد تولید این محصول به صرفه نخواهد بود.
نبی‌پور با اعلام این خبر که صادرات تخم‌مرغ به عراق طی روزهای گذشته متوقف شده است گفت:در ماه‌های گذشته صادرات تخم‌مرغ در این کشور مطلوب بود اما با هجوم داعش و جنگ در عراق صادرات طی چند روز گذشته متوقف شده است.
وی در پاسخ به این پرسش  که چرا عرضه تخم‌مرغ در بورس موفق نبود گفت: بورس کشور به سمت واسطه‌گری و دلال‌بازی حرکت کرده و به دلیل اینکه قیمت در بازار آزاد و بورس اختلاف زیادی دارد عرضه این محصول موفقیت‌آمیز نبود و تا زمانی که راهکار و برنامه‌ریزی درستی در این زمینه صورت نگیرد وضعیت به همین منوال خواهد بود.
وی در خاتمه با بیان اینکه بازار در دست تشکل‌ها نیست گفت: اگر دولت اختیاراتی به تشکل‌ها می داد وضعیت بازار بهبود پیدا می‌کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com