صادرات بیش از 45 هزار تن مرغ در سال گذشته

صادرات بیش از 45 هزار تن مرغ در سال گذشته
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال گذشته 45 هزار و 500 تن طیور صادر کرده ایم.
حسن رکنی در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت دام، طیور، فرآورده‌های لبنی و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران افزود: برای صادرات مرغ، قدم‌های مؤثری برداشته شده و در جهت کاهش هزینه تولید، در حرکت هستیم.
وی با تشکر از تمامی تولیدکنندگان برای افزایش مناسب گوشت مرغ در کشور خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته، بهترین شرایط برای مصرف‌کنندگان مرغ فراهم شد، اما؛ معتقدم که قیمت عرضه‌شده گوشت مرغ برای تولیدکنندگان مناسب نبوده است و استمرار این روند باعث ضرر و زیان آنها خواهد شد.
رکنی ادامه داد: تولید و عرضه باید توازن منطقی داشته باشد تا تولیدکننده متحمل ضرر و زیان نشود.
وی اظهار داشت: در سال گذشته 45 هزار و 500 تن طیور صادر کردیم که امسال با افزایش 20 درصدی نسبت به سال گذشته روبه‌رو خواهیم بود.
رکنی همچنین گفت: دولت کمک می‌کند که افزایش محصول تولیدکنندگان صادر تا توازن تولید حفظ شود.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی درباره استاندارد نبودن وزن مرغ‌های تولیدشده در کشور در مقایسه با سایر کشورها گفت: هرچه مرغ‌ها در وزن پایین‌تر کشته شوند، مناسب‌تر بوده و کشورهای همسایه نیز رقبت بیشتری برای خریداری این نوع محصولات دارند، بنابراین به تولیدکنندگان زنجیره یادآوری می‌کنیم که برای آنکه تمامی محصولاتشان قابلیت صادرات داشته باشد، نسبت به کشتار مرغ‌ها در وزن مناسب اقدام کنند.
وی تصریح کرد: 10 کشور همسایه که مخاطب خاص ما هستند، مرغ و تخم‌مرغ در وزن‌های مناسب را خواهانند.
رکنی به کشور روسیه به‌عنوان بازاری جدید اشاره کرد و یادآور شد: روسیه به مخاطبان صادراتی ما پیوسته و امید می‌رود که بخش صادرات را بتوانیم بیشتر در این موضع تقویت کنیم.
وی تأکید کرد: تولیدکنندگان را در تمامی مراحل زنجیره تولید تنها نخواهیم گذاشت و برای افزایش منطقی تولید، در کنار آنها خواهیم ماند.
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام در گفت: تا امروز 120 هزار تن گوشت مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری و ذخیره‌سازی شده است.
 
نظرات شما
  •  

    رضا گفت : ۹۳/۰۸/۰۷

    برو ببین مرغدار چه میگه ته این یارو

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com