صادرات بیش از 10 میلیون کیلوگرم گوشت مرغ از خراسان جنوبی

صادرات بیش از 10 میلیون کیلوگرم گوشت مرغ از خراسان جنوبی
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از صادرات 10 میلیون و 790 هزار و 130 کیلوگرم گوشت مرغ از خراسان جنوبی در سال گذشته خبر داد. 
محمدرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: این صادرات بیشتر به استان سیستان و بلوچستان بوده است. 
وی افزود: در سال گذشته بالغ بر یک‌میلیون و 709 هزار و 37 کیلوگرم انواع گوشت قرمز نیز به لحاظ بهداشتی مورد تأیید قرار گرفت و وارد بازار شد. 
مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: صادرات گوشت سفید هم به صورت زنده و هم به صورت غیرزنده صورت گرفته است. 
رضایی افزود: بیشترین گوشت تولیدی استان مربوط به شهرهای بیرجند، درمیان و قاین بوده است. 
وی یادآور شد: همچنین در سال گذشته 12 میلیون و 135 هزار و 775 کیلوگرم گوشت مرغ در کشتارگاه طیور استان تحت کنترل و نظارت کارشناسان دامپزشکی استان قرا گرفت. 
فعالیت 950 واحد تولیدی گوشت در خراسان جنوبی 
مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی تعداد واحدهای تولیدی گوشت را در استان 950 مورد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 9 واحد کشتارگاه دام و سه واحد کشتارگاه طیور در استان فعال است که تا پایان سال یک کشتارگاه دیگر در درمیان نیز به بهره‌برداری می‌رسد. 
رضایی با اشاره به فرآورده‌های گوشتی غیربهداشتی ضبط شده در سال گذشته گفت: 28 تن و 335 کیلوگرم انواع فرآورده‌های گوشتی غیرمجاز شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ و ماهی فاسد توسط کارشناسان دامپزشکی ضبط شده است. 
وی یادآور شد: در این راستا شهرستان‌های بیرجند و قاین بیشترین میزان فرآورده‌های غیرمجاز را داشته‌اند که ضبط فرآورده‌های غیرمجاز نسبت به سال 88 کاهش چشمگیری داشته است. 
مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی از اختصاص 370 میلیون تومان برای خرید واکسن، سموم، مکمل‌های درمانی و انجام عملیات بهداشتی دامپزشکی نیز خبر داد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com