صادرات 80 هزار رأس دام سبک زنده از هرمزگان

صادرات 80 هزار رأس دام سبک زنده از هرمزگان
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری و دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان گفت: از ابتدای شهریورماه و طی چهار ماه اخیر حدود 80 هزار رأس دام سبک زنده به صورت قانونی از بنادر این استان صادر شده است.
منطقه‌ی خلیج‌فارس،«عزیزالله کناری» در نشست شورای اداری شهرستان سیریک اظهار کرد: صدور مجوز صادرات دام سبک زنده یکی از اقدامات دولت «تدبیر و امید» و از تدابیر استاندار هرمزگان بود که به صورت کارشناسی تهیه، پیگیری و اجرایی شد.
وی ادامه داد: این کار با هدف کمک به اقتصاد مرزنشینان و دامداران کشور هم‌چنین روانسازی فرآیند تجارت برون‌مرزی انجام شد که در نتیجه ضمن جلوگیری از قاچاق، سبب آرامش در جامعه و مرزهای جنوبی نیز شده است.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان افزود: پیش از این صادرات دام سبک ایرانی با وجود اینکه بازار خوبی در بین کشورهای جنوبی خلیج‌فارس و دریای عمان داشته است، ممنوع بوده و فقط به صورت غیرقانونی و قاچاق اقدام می‌شده است که این موضوع نیز تبعات منفی زیادی هم برای کشور و هم برای دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط داشته است.
کناری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: از ابتدای شهریورماه و طی چهار ماه اخیر حدود 80 هزار رأس دام سبک زنده به صورت قانونی از بنادر این استان صادر شده است که متوسط ماهیانه آن حدود 20 هزار رأس است.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان با اشاره به تبعات منفی مختلف قاچاق کالا و ارز، تصریح کرد: از مردم و مسئولان و معتمدین و همه کسانی که علاقه‌مند صادرات دام سبک هستند، می‌خواهیم با انجام صادرات دام سبک به‌صورت قانونمند از طریق بنادر شهرستان‌های شرقی و غربی استان ضمن فراهم کردن زمینه اشتغال و کسب درآمد برای این مناطق، نوعی اطلاع‌رسانی و کار تبلیغی نیز جهت آگاهسازی دیگر علاقه‌مندان انجام دهند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com