صادرات 60 درصد طیور گیلان به سراسر کشور

صادرات 60 درصد طیور گیلان به سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجید غلامی در جمع مدیران اجرایی استان با اشاره به تامین غذا و امنیت غذایی افزود: امنیت غذایی دلیل لزوم حمایت از کشاورزان است.
وی به ظرفیت‌های گیلان در مراکز تحقیقاتی اشاره کرد و اظهار داشت: گیلان کلکسیون مراکز تحقیقاتی در زمینه برنج، ابریشم، چای، ماهیان خاویاری و ... است اما از حضور این موسسه‌ها کمک گرفته نمی‌شود و اعتبارات پژوهشی بسیار ناچیز است.
غلامی عدم همکاری بانک‌ها را از مشکلات دانست و تصریح کرد: 25 درصد منابع داخلی بانک‌ها متعلق به کشاورزی است که پرداخت نکردند.
وی ادامه داد: از سال 84 تا 88 مبلغ 121 میلیارد تومان طرح کشاورزی معرفی شد که 60 میلیارد تومان آن جذب شده و بقیه این پول را پرداخت نکردند.
معاون جهاد کشاورزی گیلان افزود: در صورت جذب کامل اعتبار مذکور اشتغال 31 هزار و 734 نفر در گیلان تامین می‌شد اما این عدد به 12 هزار نفر رسید.
غلامی کشاورزی را یک کار تخصصی دانست و اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی در استان ضعیف بود.
وی با اشاره به اینکه گیلان از تولید کنندگان مهم در امر دام و طیور است، خاطرنشان کرد: 60 درصد طیور گیلان به دیگر استان‌ها صادر می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان تسریع در بهره‌برداری سدهای گیلان، جلوگیری از تغییرکاربری اراضی و ... را از مزیت‌های نسبی گیلان دانست و تصریح کرد: شاهد تغییر هر روز آن هستیم.
غلامی با اشاره به اعتبارات اصلاح دام، گفت: یک میلیارد تومان برای اصلاح دام در نظر گرفته شده بود اما یک ریال نیز پرداخت نشد.
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی گیلان نیز توجه به دستاوردهای پژوهشی را امری ضروری دانست و افزود: با تلفیق دانش بومی باید کشاورزی دانش‌بنیان را بنا نهیم و اگر کشاورزی را دانش‌بنیان کنیم می‌توانیم افزایش سطح را داشته باشیم.
محمود بهمنی اظهار داشت: فراهم کردن سلامت و امنیت غذایی کاری بزرگ است که در دهه پیشرفت و عدالت باید به این مهم دست یابیم.
 

 
کلمات کلیدی صادرات طیور گیلان
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com