صادرات 20 هزار تن تخم‌مرغ از خراسان‌رضوی به خارج از کشور

صادرات 20 هزار تن تخم‌مرغ از خراسان‌رضوی به خارج از کشور
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: بخشی از تولیدات تخم‌مرغ خراسان‌رضوی به خارج از کشور صادر می‌شود.
حسین صفرپور اظهار کرد: تولید تخم‌مرغ در استان حدود 85 هزار تن است که این میزان مازاد بر مصرف استان است، بنابراین خراسان‌رضوی توانسته حدود 20 هزار تن تخم‌مرغ به خارج کشور صادر کند هم‌چنین بخشی از مصرف تخم‌مرغ دیگر استان‌ها را نیز تامین ‌کند.
وی در خصوص تولید مرغ استان افزود: در سطح استان حدود 320 هزار واحد مرغ گوشتی وجود دارد که میزان تولید این واحدها 327 هزار تن مرغ گوشتی است و امیدواریم این میزان تولید تا پایان سال به 334 هزار تن برسد.
خراسان‌رضوی رتبه‌ی اول تولید گوشت قرمز در کشور
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی ادامه داد: خراسان‌رضوی با تولید 75 هزار تن گوشت، رتبه‌ی اول را در تولید گوشت قرمز در سطح کشور دارد و در زمینه‌ی تولیدات دامی از جمله شیر، گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم‌مرغ پتانسیل زیادی دارد.
صفرپور در خصوص بیشترین تولیدات دامی دراستان گفت: سبزوار، مشهد، طرقبه و شاندیز در زمینه‌ی تولید مرغ و تخم‌مرغ هم‌چنین نیشابور، گناباد و‌ مشهد در زمینه‌ی شیر تولید فراوانی دارند.
وی خاطرنشان کرد: خراسان‌رضوی با تولید سالانه 806 هزار تن شیر، توانسته روزانه بین 300 تا 350 تن شیر به استان‌هایی مانند تهران و مازنداران صادر کند و بقیه‌ی شیر تولید شده در میان مصرف‌کنندگان خانگی و کارخانجات فرآورده‌های لبنی داخل استان توزیع و مصرف می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: خراسان‌رضوی به‌علت حضور سالانه 30 میلیون زائر در زمینه‌ی تولید مرغ با کمبودی حدود 400هزار تن مواجه است که این کمبود از طریق واردات مرغ از دیگر استان‌ها نظیر گلستان و مازندران جبران می‌شود.
صفرپور با اشاره به تولید دام خاطرنشان کرد: در دام رتبه اهمیت ندارد بلکه آنچه حائز اهمیت است و باید ملاک قرار گرفته شود تولید دام و افزایش پتانسیل تولید است که با استفاده‌ی نظرات کارشناسان و مدیران واحد تولید می‌توانیم پتانسیل تولید را در استان افزایش دهیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com