صادارت تخم مرغ خراسان رضوی افزایش یافت

صادارت تخم مرغ خراسان رضوی افزایش یافت

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در سال گذشته صادرات تخم مرغ از خراسان رضوی 63 هزار کیلوگرم بوده در حالیکه در شش ماهه اول سال جاری این میزان به 70 هزار کیلوگرم رسیده است.
به گزارش مهر، محسن دستور شامگاه دوشنبه در میزگرد مطبوعاتی نخستین کنگره بین المللی صنعت مرغداری ایران و کشورهای همسایه در شش ماهه سال ظرفیت 17 میلیون قطعه مرغ گوشتی، هفت میلیون قطعه مرغ تخم گذار، 520 هزار قطعه مادر گوشتی و 140 هزار قطعه مادر تخم گذار تولید کرده ایم.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی اظهار داشت: در شش ماهه اول سال جاری چهار هزار قطعه پیلت رنگی، سه هزار و 500 تن تخم مرغ خوراکی، هزار و 852 قطعه جوجه یک روزه و 40 تن خوراک دام به کشورهای آسیا میانه صادر شد.
دستور از رشد 25 صادرات تخم مرغ خوراکی در شش ماهه اول سال خبر داد و گفت: علاوه بر تخم مرغ 30 میلیون کشتار در کشتارگاه های استان انجام شده و به خارج از استان فرستاده شده است.
در ادامه رئیس سازمان نظام دامپزشکی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی 31 درصد رشد داشته است که این رقم 4.5 درصد از تولید ناخالص را به خود اختصاص داده است.
احمد شریعتی افزود: صنعت طیور از نظر اشتغالزایی و بهره برداری بعد از صنعت نفت در رتبه دوم قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در حال حاضر دو میلیون نفر بهره برداری این صنعت وجود دارد که 600 هزار نفر در بخش صنعتی و نیمه صنعتی فعالیت دارند.
وی بیان کرد: ما نباید پتانسیل همسایه های خود همچون تاجیکستان، افغانستان عراق و کشورهای حاشیه در خلیج فارس را فراموش کرده و به آنها همچنان سرویس دهی و تحویل بودجه و خدمات درمانی از طریق اتحادیه مرغ داران را فراموش کنیم.
شریعتی هدف از برگزاری این کنگره را شناسایی قابلیتهای صنعتی طیور حل مشکلات اقتصادی، تغییر الگوی مهندسی تولید در صنعت مرغداری و همچنین بررسی موانع صادرات و چگونگی رفع آنها در صنعت مرغداری تلقی کرد.
وی اظهار داشت: از لحاظ کلی صنعت مرغداری کشور در دو سال اخیر روبه افزایش است و از لحاظ کیفی تلاش داریم به بعضی از استانداری های جهانی و شاخصهای بهداشتی دست یابیم.
رئیس سازمان نظام دام پزشکی خراسان ادامه داد: با اینکه در کشورهای آسیای میانه در قسمت طیور مطرح هستیم اما شرایط فعلی دلخواه نیست و اگر گاهی با کاهش تولید رو برو هستیم دلایلی همچون رقابت است.
وی گفت: 8.5 درصد مرغ گوشتی و 11 درصد تخم مرغ کل کشور در استان تولید می شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com