شیوع بیماری دامی ‌بین دام‌های عشایر کوچ‌رو‌ گچساران

شیوع بیماری دامی ‌بین دام‌های عشایر کوچ‌رو‌ گچساران

علی‌اصغر قلی‌پور امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون 2 هزار و 500 رأس دام در بخش باشت تلف شده است، این بیماری ابتدا از پنج روستا شیوع پیدا کرد و به دلیل ویروسی بودن در تمام روستاهای این بخش گسترش یافته است.
وی تصریح کرد: دامداران مناطق روستایی باشت به دلیل گسترش این بیماری تمام دام‌های خود را با قیمت ارزان به فروش رساندند.
بخشدار باشت گچساران بیان داشت: از زمان شروع این بیماری مسئولان دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران اقدامات مهمی را برای جلوگیری از کنترل این بیماری در بخش باشت انجام دادند که پس از آزمایشات و نمونه‌برداری، دارو و امکانات مورد نیاز را برای جلوگیری از این تلفات در اختیار دامداران قرار دادند.
قلی‌پور ابراز داشت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام همت مضاعف و کار مضاعف انتظار می‌رود مسئولان و متولان امر بیش از پیش برای رفع این معضل مهم تلاش کنند تا این بیماری در سطح این شهرستان کاهش یابد و بیش از این شاهد تلفات نباشیم.
وی با بیان اینکه بخش ناچیزی از دام‌های دامداران بخش باشت بیمه هستند، تصریح کرد: شهر باشت در مسیر کوچ عشایر کوچ‌رو به مناطق سردسیر قرار دارد و دام‌های روستاهای مسیر کوچ عشایر به این بیماری واگیردار شیوع پیدا کرده، دام‌های عشایر کوچ‌رو در معرض خطر هستند بنابراین انتظار می‌رود مسئولان استانی و شهرستانی برای رفع این مشکل اقدام موثری انجام دهند.
بخشدار شهر باشت بر لزوم پیگیری و رفع مشکلات دامداران این بخش از سوی متولیان امر در اسرع وقت تأکید و خاطرنشان کرد: شغل بسیاری از مردم این بخش دامداری و دامپروری است مشکلات متعددی برسر راه آنان وجود دارد
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com