شیوع بیماری تب مالت در راور به صفر رسید

شیوع بیماری تب مالت در راور به صفر رسید
رئیس شبکه دامپزشکی راور از ریشه کنی بیماری تب مالت در بین جمعیت دامی شهرستان راور خبر داد.
احمدرضا انور اظهار داشت:  با اجرای طرح واکسیناسیون بروسلوز دو هزار راس گاو و گوساله و 20 هزار راس گوسفند و بز علیه بیماری تب مالت در این شهرستان طی سال گذشته مایه کوبی شدند.
انور ادامه داد: به منظور پوشش دادن کامل جمعیت دامی شهرستان راور و جلوگیری از انتقال بیماری توسط دام‌ها به جمعیت انسانی این طرح با برنامه‌ ریزی کامل و رعایت تمام اصول در قالب اکیپ های دامپزشکی در سطح شهرستان راور انجام شد.
وی گفت: در طول مدت یک سال با انجام عملیات خونگیری در مقاطع زمانی مختلف و انجام تست های غربالگری در آزمایشگاه هیچگونه موردی از بیماری بروسلوز در جمعیت دامی شهرستان مشاهده نشده است و شیوع بیماری به صفر رسیده است..
انور بیان داشت: بیماری تب مالت یکی از مهمترین بیماری های مشترک بین انسان و دام است که در صورت مبتلا شدن انسان عوارضی نظیر تورم مفاصل، تب، سردرد و درمان بسیار سخت و دردناکی به همراه دارد و در دام نیز به جز سقط جنین علائم دیگری ندارد.
این مسئول از اجرای موفقیت ‌آمیز طرح واکسیناسیون دو هزار و 500 راس گاو و گوساله علیه بیماری تب برفکی در فاز سوم طرح در اسفندماه در این شهرستان خبر داد و ‌گفت: در طرح واکسیناسیون تب برفکی در سال گذشته شش هزار و 500 ‌راس گاو و گوساله در سطح شهرستان علیه تب برفکی در سه فاز مختلف مایه کوبی شدند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com