شیرهای موجود در بازار فاقد آنتی بیوتیک است

شیرهای موجود در بازار فاقد آنتی بیوتیک است

سیدرضا موسویی در گفتگو با خبرنگار فارس در اصفهان افزود: در تابستان از 150 نمونه شیر در مراکز توزیع،‌ جمع‌آوری و فرآوری نمونه‌برداری شده و بار میکروبی و سموم موجود در آن سنجیده شده است.
وی بیان داشت: به تازگی در دامپزشکی اصفهان آزمایشگاهی در خصوص شناسایی تقلبات به کار رفته در شیر تجهیز کردیم.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: زمینه بررسی تقلبات شیر از مسیر تا عرضه گسترده‌تر شده و اگر در گذشته تنها از آب و جوش شیرین استفاده می‌کردند، امروز شیطنت‌ها بیشتر شده و موادی را به کار می‌برند که نمی‌توان به راحتی شناسایی کرد.
وی اظهار داشت: شیر صنعتی اصفهان با کیفیت بالا به اکثر استان‌ها ارسال می‌شود و باید با آموزش دامداران به شکل مستمر به کیفیت بالای از شیر دست یافت.
موسویی با اشاره به اینکه به منظور دستیابی به ارتقا بهبود کیفیت شیر خام باید زیر ساخت‌ها را تکمیل و اصلاح کرد، ادامه داد: کیفیت امر نسبی است و با هر قدم نیاز به قدم دیگری هست که کیفیت شیر را افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه برای دست‌یافتن به شیر با کیفیت باید به زیر ساخت حمل و نقل با تانکرهای دو جداره استیل مجهز به سیستم شستشو «سی‌آی‌پی» دست یابیم، تصریح کرد: امکاناتی در مراکز تولید شیر برای شیر دوشیدن، نصب شیر سردکن‌های مناسب، تانکرهای نگهداری شیر در مراکز صنعتی کامل هست و در مراکز نیمه صنعتی به پیشرفت‌های دست یافتیم.
 

 
کلمات کلیدی آنتی بیوتیک شیر
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com