شیرخشک با ارز مرجع به گمرکات رسید

شیرخشک با ارز مرجع به گمرکات رسید
عضو انجمن تولید کنندگان فرآورد ه های لبنی گفت: نیاز کشور به شیرخشک حدود 50هزار تن است و با رفع محدودیت واردات شیرخشک مقادیری شیرخشک با ارز مرجع به گمرکات کشور وارد شده و منتظر اعلام قیمت گذاری است .
محمد فربد با اشاره به نیاز برخی صنایع از جمله شیرینی و شکلات ،کالباس و سوسیس و بستی به واردات شیرخشک اظهار کرد: اگر چه آمار دقیقی از میزان نیاز کشور به واردات شیرخشک وجود ندارد اما با توجه به مجموعه مصارف حدود 50 هزار تن شیرخشک مورد نیاز است که در سالهای گذشته که وضعیت تولید شیر مناسب بود بخشی از تولید تبدیل به شیرخشک و حدود 15 هزار تن نیز از طریق واردات تامین می شد .
وی با اشاره به افزایش وابستگی کشور به واردات شیرخشک خاطرنشان کرد: سال گذشته به دلایل غیرمشخص واردات شیرخشک توسط وزارت جهاد کشاورزی ممنوع شد و به دلیل محدودیت های تامین علوفه نیز تولید شیرخام و شیرخشک کاهش یافت .
عضو انجمن تولید کنندگان فراورده های لبنی تعرفه واردات شیرخشک را ناچیز اعلام کرد و افزود: به دنبال استدلال هایی که صنعت برای مسوولان بیان کرد واردات شیرخشک آزاد شد و شرکت ها و اشخاص حقیقی متعددی کار واردات شیرخشک را انجام می دهد و مقادیری شیرخشک با ارز مرجع وارد شده است .
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com