شیر با کیفیت، روی دست دامدار

شیر با کیفیت، روی دست دامدار

مدیرعامل اتحادیه گاوداران تهران با انتقاد از نابسامانی حاکم بر بازار شیر، اعلام کرد: شیرهای با کیفیت که بار میکروبی آنها زیر ‪ ۱۰۰‬هزار است نیز، خریدار ندارند.
علی آقا بابایی در گفت و گو با ایرنا، مهمترین مشکل دامداری‌های
کشور را نابسامانی حاکم در بازار ذکر کرد و افزود: از طرفی واردات شیر خشک بصورت رسمی
و غیررسمی به کشور سبب شده تولیدات داخلی روی دست دامداران مانده و خریدار مناسبی برای این فرآورده‌ها وجود نداشته باشد.
وی نبود قیمت مشخص برای شیر تولیدی را یکی دیگر از مشکلات این بخش دانست و گفت: بیش از یک سال است که دولت قیمت مشخصی برای این فرآورده تعیین نکرده بطوری که کارخانه داران میزان، قیمت و نحوه خرید از دامداران را مشخص می‌کنند.
آقابابایی از توزیع نهاده‌های دامی به جای پرداخت وجه نقد به دامداران انتقاد کرد و گفت: این شرایط برای دامدار سخت است بطوری که نمی‌تواند با این شرایط به تولید ادامه دهد.
وی تسهیلات اختصاص یافته به بخش کشاورزی و دامداری را ناچیز قلمداد کرد و گفت: سال گذشته ‪ ۶‬هزار میلیارد ریال برای استمهال تسهیلات بخش کشاورزی و دامداری توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و پس از یکسال، ‪ ۹۰‬درصد این تسهیلات از طرف دامداران و کشاورزان بطور کامل دریافت شد.
مدیرعامل اتحادیه گاوداران تهران در این ارتباط ادامه داد: هم اکنون در بانک‌ها عملا به روی کشاورزان و دامداران بسته است و آنها از هیچ گونه تسهیلاتی برخوردار نیستند.
وی بالا بودن هزینه‌های تولید و پایین بودن قیمت فروش را مشکل عمده دامداران بیان کرد و گفت: قیمت ذرت طی دو هفته گذشته از ‪ ۲‬هزار و ‪۴۰۰‬ ریال به ‪ ۳‬هزار و ‪ ۱۱۰‬ریال رسیده است و این افزایش قیمت، در حالی صورت گرفته که قیمت شیر طی دو ماه اخیر ‪ ۱۵‬درصد نیز کاهش داشته است.
آقابابایی از بی‌ثباتی قیمت علوفه انتقاد کرد و افزود: دامداران مجبورند این علوفه‌ها را بطور
نقدی خریداری کنند، در حالی که گوشت و شیر تولیدی را مجبورند بصورت اقساطی و با قیمت تعیین شده از طرف کارخانه‌ها بفروشند.
 

 
کلمات کلیدی مشکلات دامداری شیر
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com