شیر با قیمت پارسال فروخته می شود

شیر با قیمت پارسال فروخته می شود
رئیس اتحادیه سراسری دامداران کشور گفت : هم اکنون میانگین قیمت خرید هر کیلو شیر خام از دامداری های سنتی 945 تومان و دامداری های صنعتی نیز 1070 تومان است.
سعید سلطانی با اشاره به اینکه مصوبه دولت مبنی بر خرید شیر با قیمت هر کیلوگرم 1440 تومان اجرا نشده است ، افزود : قیمت خرید شیر خام همان قیمت سال گذشته یعنی 1110 تومان است و هیچ تغییری نکرده است.
وی درباره خبرمصوبه هیئت وزیران مبنی بر اختصاص 190 تومان یارانه به ازای خرید هر کیلو شیر گفت : هیچ دستوری مبنی بر اختصاص این میزان یارانه دریافت نکردیم.
رئیس اتحادیه سراسری دامداران کشور افزود : مسئولان انجمن ها و اتحادیه های کارخانه های لبنی در مصاحبه با رسانه ها مدام اعلام می کنند که هر کیلو شیر خام را 1250 تومان از دامدار می خرند اما در واقع چنین نیست و دامدار با ضرر و زیان فراوان شیر را می فروشد.
سلطانی گفت : کارخانه های لبنی فقط با شیر با بار میکروبی زیر 100 هزار را که بسیار باکیفیت است با قیمت 1250 تومان می خرند.
وی افزود : از آذرماه دولت 300 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت یارانه به کارخانه های لبنی و دامداران اختصاص داد و قرار شد کارخانه ها به ازای خرید هر کیلو شیر خام 190 تومان یارانه را در اختیار دامداران قرار دهند که تا کنون 120 میلیارد تومان از این مبلغ هنوز به دامداران پرداخت نشده است و دامداران طلبکارند.
رئیس اتحادیه سراسری دامداران کشور گفت : قیمت فرآورده های لبنی بیش از 15 درصد افزایش یافته اما هیچ تغییری در قیمت خرید شیر خام برغم اعلام وزیر جهاد کشاورزی انجام نشده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com