شیر ایرانی 25 درصد گران‌تر از قیمت‌ جهانی است

شیر ایرانی 25 درصد گران‌تر از قیمت‌ جهانی است
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران گفت: قیمت هر کیلوگرم شیر در ایران 1200 تومان و 25 درصد گران‌تر از قیمت‌ جهانی است.
کاوه زرگران در گفت‌وگو با فارس درباره وضعیت قیمت‌ شیر در ایران و دیگر کشورها اظهار کرد: هر کیلوگرم شیر در ترکیه 1030 تومان، در اتحادیه اروپا 970 تومان و در ایران 1200 تومان است یعنی 25 درصد گران‌تر از قیمت جهانی.
وی دلیل گران‌ تمام شدن قیمت شیر را وجود مشکل در زنجیره تولید تا مصرف دانست و افزود: دولت قیمت خرید تضمینی جو و ذرت را بالا در نظر گرفته و در نتیجه قیمت خوراک دام بالاتر از قیمت جهانی است بنابر این قیمت شیر تولید داخل بالاتر از قیمت‌ جهانی و کشورهای همسایه در می‌آید.
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه دامداران خواستار افزایش قیمت شیر به کیلویی 1440 تومان هستند ادامه داد: در صورت افزایش مجدد قیمت شیر، نه تنها بخش دیگری از بازار داخلی به دلیل کاهش قدرت خرید مردم را از دست می‌دهیم، بلکه بازار بزرگ صادرات عراق نیز به طور کامل از دست می‌رود، چرا که با رقبایی جدی مانند ترکیه روبرو هستیم.
زرگران درباره میزان تولید شیر در کشور گفت: سالانه حدود پنج‌میلیون و 700 هزار تن شیر در کشور تولید می‌شود که طی  چهار سال گذشته مازاد آن به میزان 16 درصد تولید، به شیر خشک تبدیل شده است.
وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف شیر در کشورهای پیشرفته 350 کیلوگرم و در ایران 80 کیلوگرم است ادامه داد: توزیع شیر در مدارس و همچنین شیر ارزان قیمت بین خانوارها باید از سرگرفته شود.
زرگران از دپوی 25 هزار تن شیرخشک در کارخانجات لبنی و 10 هزار تن در تعاون روستایی خبر داد.
 
نظرات شما
  •  

    محمداسدپور گفت : ۹۴/۰۴/۲۰

    چه کسی شیر را 1200 تومان البته نقدی می خره که ما هم شیر گاوداریمان را به او بدهیم لطفا معرفی کنید و اگر هم کسی نیست دروغ نگویید و عاقل باشید!!!!!!!!!

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com