شکست تحلیل میزان تولید ذرت و سویای آمریکا / شوک غیرمنتظره ذرت و سویای آمریکا در ماه ژانویه

شکست تحلیل میزان تولید ذرت و سویای آمریکا / شوک غیرمنتظره ذرت و سویای آمریکا در ماه ژانویه
افت تامین ذرت و سویای آمریکا از ماه ژانویه و احتمالا تا بعد از آن بهبود چشم گیری خواهد داشت.
وزارت کشاورزی آمریکا در گزارش ماهانه خود از میزان تولید محصول، کلیه فرضیات تحلیلگران را با شکست روبرو کرد؛ تحلیلگران تصور می کردند که ذرت داخلی افت پیدا می کند اما در این گزارش آمده است که تولید ذرت به 175.3 بوشل در هر جریب (bpa) برسد که این میزان 1 درصد بیشتر از تخمین ماه گذشته و انتظارات بازار و تحلیلگران بود.
این یکی از بزرگترین و مهم ترین پیش بینی هایی است که سازمان آمار وزارت کشاورزی آمریکا ارائه کرده است و بالاتر از تخمین 175.1 bpa ماه اوت که در ابتدای فصل صورت گرفته بود گزارش شده است. نمودار این ماه همچنین آخرین اصلاحیه سازمان آمار وزارت کشاورزی آمریکا برای هر دو محصول ذرت و سویا خواهد بود و آمار و ارقام نهایی در ماه ژانویه و در گزارش سالانه تولید دانه منتشر خواهد شد.
بسیاری از تحلیل گران صنعت از تغییرات ماه به ماه در ارزیابی های وزارت کشاورزی آمریکا  همراه با دیگر اطلاعات استفاده می کنند تا به راحتی مسیر پیش بینی عملکرد آینده محصولات را ارزیابی کنند. اما این بار، گزارش سازمان آمار، دنبال کنندگان را گمراه کرده است زیرا بر اساس گزارش های ماه قبل تصور می شد که محصول ذرت افت بیشتری داشته باشد.
تغییرات و اصلاحات بی سابقه ذرت
از سال 1974، فقط 6 بار اتفاق افتاده است که وزارت کشاورزی آمریکا بعد از افت تولید ذرت در ماه سپتامبر و اکتبر اعلام کند که این محصول در ماه نوامبر افزایش خواهد یافت ( این اتفاق در سال های 1976، 1984، 1986، 1987، 2012 و 2016 افتاده است).


 
گروه تحلیلی کشاورزی جهانی (World Agricultural Outlook Board) وزارت کشاورزی آمریکا تا قبل از سال 1993 – 1994 ارزیابی ها را در مورد روند محصولات آمریکا منتشر نمی کرد، در نتیجه می توان گفت که وضعیت پیش بینی های امسال وزارت کشاورزی آمریکا چنین سابقه ای نداشته است.
این موضوع موجب شده است که تحلیل گران دقیقا نتوانند پیش بینی کنند که محصول نهایی در ماه ژانویه چه میزان خواهد بود، به خصوص بعد از این که گرمای طولانی مدت تابستان آن ها را از برداشت دانه های کوچکتر نگران کرده است.اما با  اعداد و ارقام بالای ماه نوامبر، می توان گفت که میزان محصولات زیاد خواهد بود.
با دیدن سوابق 42 سال گذشته می توان میزان ذرت سال 2016/2017 در ماه ژانویه را تخمین زد.به کمک نوسانات ماه نوامبر تا ژانویه می توان گفت که بالاترین میزان 180.4 bpa و پایین ترین میزان 171.2 bpa خواهد بود.
پایین ترین میزان عددی مهم به حساب می آید زیرا این عدد بیانگر آن است که حتی در بدترین حالت کاشت ذرت، میزان بالایی ذرت برای بازار آمریکا تامین می شود. اگر رقیب اول آمریکا، یعنی آمریکای جنوبی، رشد خوب محصول نداشته باشد از فشارقیمت ها نیز در آمریکا کاسته خواهد شد.

دانه های بزرگ، بزرگ باقی می مانند
ایالات متحده آمریکا و آمریکای جنوبی در زمینه سویا رقبای بسیار قوی ای برای یک دیگر به حساب می آیند.
ارزیابی سازمان آمار وزارت کشاورزی آمریکا مبنی بر میزان 51.4 bpa سویا در ماه اکتبر و افزایش آن به 52.5 bpa در ماه جاری تقریبا هیچ کس را متعجب نکرد، اگرچه مقدار آن کمی بیشتر از 52 bpa بود که بازار تجاری پیش بینی کرده بود.
اما این ارزیابی محصول –که 9 درصد بیشتر از رکورد سال گذشته است- ممکن است حتی از این رکورد نیز بالاتر برود.
از 51 سال گذشته تاکنون فقط 5 سال اتفاق افتاده است که سازمان آمار وزارت کشاورزی آمریکا محصول سویا را هر ماه از ابتدای اوت تا آخر ژانویه افزایشی اعلام کند (این سال ها عبارتند از 1978، 1979، 1992، 2005، 2009). با این حال در دو سال اخیر، تخمین ماه اوت کمی پایین تر از روند اولیه گروه تحلیلی کشاورزی جهانیوزارت کشاورزی آمریکا بوده است.

 
در سال 2016، وزارت کشاورزی آمریکا تمام شانس ها را برای افزایش محصول سویا در نظر گرفته است و چنین چیزی تاکنون مشاهده نشده بود. تنها مورد استثنا، سال 1992 است که در طول آن سازمان آمار وزارت کشاورزی آمریکا بجای اوت، تخمین خود را در ماه ژوئیه منتتشر کرده بود و بعد از آن همه ارزیابی ها و تخمین ها افزایش یافت.

با توجه به وضعیت مشابه در سال 2016، محصول نهایی سویا می تواند از 49.5 bpa به 55.6 bpa برسد اما با توجه به پیش بینی های روند امسال، به نظر نمی رسد که سویا ازbpa52 فراتر برود.
 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com