شهروندان خراسان شمالی روزانه ‪ ۱۵‬تن تخم مرغ مصرف می‌کنند

شهروندان خراسان شمالی روزانه ‪ ۱۵‬تن تخم مرغ مصرف می‌کنند

رییس سازمان بازرگانی خراسان شمالی گفت: روزانه ‪ ۱۵‬تن تخم مرغ در این استان به مصرف می‌رسد.
محمدرضا کفاشی روز یکشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: بیش از ‪۹۰‬ درصد از نیاز خراسان شمالی در این زمینه از خارج از استان تامین می‌شود.
وی اضافه کرد: هم‌اکنون روزانه تنها ‪ ۴۰۰‬کیلوگرم تخم‌مرغ در یک واحد تولیدی در خراسان شمالی تولید می‌شود که این صرفا پنج درصد از مصرف تخم‌مرغ استان را پاسخ می‌دهد.
او گفت: فقدان تطابق میزان مصرف تخم‌مرغ با تولید موجب شده تا دستگاههای نظارتی نتوانند بازار این ماده پروتیینی را در استان تنظیم نمایند.
وی افزود: در شرایط فعلی واحدهای استانهای همجوار نیز از ارایه تخم مرغ با نرخ مصوب هر کیلوگرم ‪ ۹‬هزار و ‪ ۵۰۰‬ریال به این استان خودداری می‌کنند.
او گفت: برای جلوگیری از اجحاف بیشتر به مصرف‌کنندگان ، سازمان بازرگانی برای تنظیم بازار تخم مرغ تصمیم به پرداخت یارانه گرفته است.
وی افزود: در این طرح قیمت تخم مرغ ‪ ۱۰‬هزار ریال برای هر کیلوگرم در نظر گرفته شده و مازاد این قیمت از طریق یارانه جبران می‌شود تا تخم مرغ با این قیمت به دست مصرف‌کننده برسد.
رییس سازمان بازرگانی خراسان شمالی گفت: به اتحادیه ابلاغ شده تا تخم مرغ به میزان مصرف استان خریداری کند که بیش از نرخ ‪ ۱۰‬هزار ریال از طریق پرداخت یارانه تامین و تخم مرغ با قیمت ‪ ۱۰‬هزار ریال به مصرف‌کننده برسد.

 
کلمات کلیدی میزان مصرف
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com