شناسنامه دار کردن واسطه گران بازار مرغ و برخورد با تولید کنندگان فاقد مجوز

شناسنامه دار کردن واسطه گران بازار مرغ و برخورد با تولید کنندگان فاقد مجوز
به گزارش باشگاه خبرنگاران از شیراز، رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در سومین روز از هفته جهاد کشاورزی در نشستی اظهار کرد: یکی از موفقیت های ما در تثبیت قیمت مرغ بوده اما در حال حاظر حدود 120 واسطه و عامل توزیع در بازار مصرف مرغ وجود دارد که به زودی شناسایی و ساماندهی می شوند تا قیمت نهایی عرضه شده هم به نفع تولید کننده و هم مصرف کننده باشد.
وی افزود: واسطه های بازار مرغ را باید به کشتارگاه ها وصل کرد تا سود حاصله در این زنجیره متناسب بین عوامل تولید تقسیم شود.
قاسمی ادامه داد: در استان فارس میزان جوجه ریزی حدود 5/6 میلیون قطعه بوده که نیاز بازار استان 4 میلیون قطعه می باشد و هم چنین افزایش سایز و وزن نیز داریم که بایستی با مدیریت صحیح و ارائه برنامه های کوتاه مدت نظیر؛ کنترل ثبت و بالابردن دوره جوجه ریزی و هم چنین فعالیت مستمر کمیته پایش و با تدوین برنامه های بلند مدت مانند؛تشکیل زنجیره های تولید و صادرات،ایجاد فرهنگ سازی درتولید و مصرف مرغ سایز، مازاد تولید در استان فارس را کنترل نمود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس یادآور شد: با هماهنگی تعزیرات فاصله بین قیمت تولید مرغ زنده تا قیمت عرضه شده به مصرف کننده را کنترل می کنیم.
وی همچنین ضمن برخورد با تولید کنندگان فاقد مجوز که اقدام به جوجه ریزی می کنند تاکیدکرد: این تولید کنندگان شناسایی و مرغ تولیدی آنان نیز خریداری نمی شود.
همچنین شریعتی رئیس اداره مواد غذایی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: اگر میانگین وزن مرغ تولیدی از 5/2 کیلوگرم به 2 کیلوگرم برسد حدود 3000 تن کاهش وزن در استان خواهیم داشت.
برخورداری مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام فارس نیز اظهار داشت: مشکلی در خرید مرغ از تولید کنندگان نداریم اما با توجه به نیاز بازار تولیدکنندگان به سمت تولید مرغ سایز بروند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com