شناسنامه دار کردن مرغ ها و تخم مرغ های تولیدی

شناسنامه دار کردن مرغ ها و تخم مرغ های تولیدی
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از شناسنامه دار کردن مرغ ها و تخم مرغ های تولیدی به منظور بالا بردن سطح سلامت تولیدات دامی در استان خبر داد .
بهراد زندیه با اشاره به تولید مرغ های بدون آنتی بیوتیک در استان افزود: تاکنون یک هزار تن از این نوع مرغ تولید و عرضه شده و برای بالا بردن این میزان، نیاز است تا همکاری های بین بخشی بیشتر شود.
وی گفت: متاسفانه مرغداری های فاقد پروانه در این بخش همکاری های لازم را انجام نمی دهند و در چندین مورد، کار به تشکیل پرونده و ارجاع به دادگستری کشیده شده است.
وی با اشاره به شیوع تب مالت در بین دام های استان اظهار کرد: متاسفانه آذربایجان شرقی از این حیث در جمع شش استان آلوده کشور قرار گرفته و تقسیم بندی واکسن تب مالت نیز بر اساس میزان آلودگی و از سوی سازمان دامپزشکی کشور انجام می شود.
زندیه خاطرنشان کرد: هم اکنون و به دلیل کمبود واکسن تب مالت و اعتبارات لازم ، از 3.7 میلیون راس گوسفند موجود در استان تنها دو میلیون راس و از 500 هزار راس گاو نیز 250 هزار راس علیه این بیماری واکسینه می شوند.
وی گفت: البته اداره کل دامپزشکی استان سعی کرده تا مناطق آلوده استان شامل شهرستان های ملکان، مراغه و بستان آباد را به طور کامل واکسینه کند .
وی با اشاره به نبود میدان دام استاندارد در استان، اظهار کرد: متاسفانه در بخش انتقال و یا ساماندهی میادین دامی موجود در استان با دو مشکل مقاومت فرهنگی و سیاسی مواجه هستیم به گونه ای که در این راستا نه مردم و نه فرمانداران و شهرداران با اداره کل دامپزشکی همکاری می کنند.
زندیه با بیان اینکه شعار تولید سالم از مزرعه تا سفره سرلوحه کارهای این اداره کل قرار گرفته افزود: مشکلاتی در بخش تولیدات دامی در سطح استان وجود دارد اما نگران کننده نیست و اداره کل به طور مداوم ازمرحله تولید تا رسیدن به مرحله مصرف، بر تولیدات دامی نظارت دارد و همانند گذشته نیست که تنها بر کشتار این محصولات ناظر بود.
وی با اشاره به تشدید اقدامات نظارتی و بهداشتی بر فراورده های خام دامی ویژه ماه مبارک رمضان از عموم شهروندان خواست کلیه مواد پروتئینی و خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تهیه و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق شماره 1512 به ادارات دامپزشکی شهرستان ها اطلاع دهند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com