شش هزار و 485 تن گوشت قرمز بهداشتی به بازار همدان عرضه شد

شش هزار و 485 تن گوشت قرمز بهداشتی به بازار همدان عرضه شد
محمودرضا رسولی اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون 150 هزار لاشه دام شامل گاو و گوسفند و بز در کشتار گاه های استان همدان بازرسی شده که وزن لاشه های بازرسی شده شش هزار تن بوده است.
وی با بیان اینکه هشت کشتار گاه صنعتی در استان همدان فعالیت می کنند، افزود: از تعداد دام های بازرسی شده بیش از 50 هزار کیلو ضبط و معدوم شده است و شش هزار و 485 تن گوشت بهداشتی سالم به بازار استان همدان عرضه شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان همدان در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه برای بازرسی و نظارت بهداشتی در کشتار گاه ها یک تیم شامل کاردان و کارشناس بهداشت و روحانی ناظر بر ذبح شرعی دام ها هستند، بیان داشت: یکی دیگر از وظایف اداره دامپزشکی واکسیناسیون دام ها و کنترل و نظارت بر بیماری های مشترک بین انسان و دام است که در این راستا اقدامات مختلفی در استان همدان انجام شده است.
رسولی با اشاره به انجام واکسیناسیون دام ها علیه بیماری های واگیر دامی مانند شاربن و تب برفکی و آبله، اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون هفت میلیون و 610 هزار نوبت سر دام (واحد دامی) علیه بیماری های واگیر دامی و زئوس ها و بیماری های مشترک بین انسان و حیوان واکسینه شدند.
وی در پایان عنوان داشت: این تعداد دام علیه بیماری های شاربن، تب برفکی، آبله، آنترو توکسمی و آگالاکسی و هاری و تب مالت و سل واکسینه شدند و نظارت های بهداشتی بر روی دام ها انجام شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com