شرکتهای پشتیبانی پشت خالی می کنند

شرکتهای پشتیبانی پشت خالی می کنند

مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی تولید مرغ استان اصفهان با اشاره به اینکه مرغداران وضعیت بسیار نگران کننده ای دارند، گفت: در این عرصه شرکتهای پشتیبانی نیز حمایتهای لازم را به عمل نمی آورند.
داریوش خرد پژوه در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: به نظر می رسد ضعف سیستم های مدیریتی و اجرایی بزرگترین عامل ایجاد مشکلات موجود است چرا که اتحادیه، مرغ تولیدی مرغداران را از آنان خریداری و به شرکتهای پشتیبانی دام و طیور وابسته به وزارت جهاد کشاورزی می دهد، اما چون صادرات مرغ در ایران بسیار محدود است در نهایت تولید کننده متضرر خواهد شد.
مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی تولید مرغ اصفهان با اشاره به اینکه تولید مرغ در کشور میزان قابل توجهی است، اظهار اشت: متاسفانه حجم صادرات مرغ در مقایسه با تولید آن بسیار محدود است.
وی با اشاره به انعقاد قراردادهایی با شرکت های پشتیبانی کشور بیان کرد: طبق این قراردادها مرغ به شرکتهای پشتیبانی تحویل و این شرکتها به جای پرداخت هزینه این خرید، نهاده مـــرغ (ذرت و سویا) به تولیدکنندگان می دهند اما متأسفانه همین نهاده های واگذار شده نیز زمانی به دست تولید کننده می رسد که ارزش خود را از دست داده است.
خرد پژوه اظهار داشت: گاهی بیش از دو ماه طول می کشد تا شرکتهای پشتیبانی این نهاده ها را به تولید کننده تحویل دهند و این زمانی است که دیگر قیمت مرغ خریداری شده از مرغدار با قیمت بازار یکسان شده و نفعی برای تولید کننده ندارد.
مدیرعامل این اتحادیه تصریح کرد: این اتفاق به این معناست که خرید ما از مرغدار هیج نتیجه ای ندارد و نتوانسته ایم کاری برای مرغداران انجام دهیم.
خرد پژوه اضافه کرد: از سویی مرغدار را به تولید بیشتر تشویق می کنیم و از سوی دیگر آنها را دل سرد می سازیم.
وی با تأکید بر این که این مشکلات در حال تشدید است، خاطر نشان کرد: اصلاح مدیریت اصلی ترین راهکار موجود است چرا که در حال حاضر سیستم های اجرایی و قوانین این ضعف مشاهده می شود.

 
کلمات کلیدی پشتيبانی امور دام
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com