شرکت پشتیبانی امور دام هنوز به وزارت جهاد کشاورزی واگذار نشده است

شرکت پشتیبانی امور دام هنوز به وزارت جهاد کشاورزی واگذار نشده است
شرکت پشتیبانی امور دام که بر اساس قانون تمرکز وظایف و اختیارات بخش کشاورزی باید به وزارت جهاد کشاورزی واگذار می‌شد، تاکنون تحت پوشش وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب گفت: قوانین بسیاری در بخش کشاورزی به اجرا درنیامده که از مهمترین آنها قانون انتزاع یا تمرکز وظایف و اختیارات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی است.
یونس اسدی افزود: از مواد قانونی که هنوز به مرحله اجرا درنیامده، انفکاک شرکت پشتیبانی امور دام از وزارت صنعت، معدن و تجارت و واگذاری آن به وزارت جهاد کشاورزی است.
وی خاطرنشان کرد: عملکرد چندماهه شرکت پشتیبانی امور دام به‌ویژه در دولت گذشته نشان می‌دهد که کارنامه درخشانی زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت نداشته و باید بر اساس قانون هرچه سریع‌تر مراحل واگذاری صورت گیرد.
نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام که در گذشته به‌عنوان بانک علوفه و نهاده‌های دامی و طیور به‌شمار می‌رفت، توانسته بود در مقاطع بحرانی به کمک بخش کشاورزی آمده و با درک درست از وضعیت بازار و ذخیره نهاده‌های مورد نیاز پیش از شروع بحران اقدام به تنظیم بازار کند.
اسدی تصریح کرد: شرکت پشتیبانی جزء ابزارهای معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی باید باشد تا بتواند در کنار این معاونت به ساماندهی وضعیت دام و طیور کشور فائق شود.
وی یادآور شد: تولد خانه شیر، ساماندهی وضعیت علوفه و همچنین نظارت بر تشکل‌های دامی ازجمله مواردی است که انتظار می‌رود شرکت پشتیبانی هرچه سریع‌تر آنها را به دست گرفته و پس از واگذاری نسبت به عملیاتی شدن آنها ورود پیدا کند.
اسدی نبود خانه شیر را یکی از دلایل اصلی نابسامانی محصولات لبنی طی ماه‌های اخیر دانست و تأکید کرد: افزایش‌های متعدد صورت‌گرفته و کاهش سرانه‌های مصرف لبنیات به‌علت عدم ساماندهی وضعیت شیر کشور صورت می‌گیرد و اگر خانه شیر متولد شود، می‌توان انتظار داشت بخش عمده‌ای از مشکلات مرتفع شده یا حداقل قدم اساسی برای رفع آنها برداشته شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com