شرکت پشتیبانی امور دام زیر نرخ مصوب نهاده‌ها زد

شرکت پشتیبانی امور دام زیر نرخ مصوب نهاده‌ها زد
گمانه‌زنی‌ها در بازار نهاده‌های طیور حاکی از آن است که بانک مرکزی زیر بار پرداخت مابه‌التفاوت ارز مرجع به واردات نهاده‌ها نرفته و شرکت پشتیبانی امور دام از مرغداران خواسته که مابه‌التفاوت این مبلغ را خود پرداخت کنند.
شرکت پشتیبانی امور دام برای تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت تخم‌مرغ و گوشت مرغ، اعلام کرد که اجازه افزایش قیمت نهاده‌های طیور را نمی‌دهد و با پرداخت مابه‌التفاوت به واردات خوراک مرغ این امر را محقق می‌کند، ولی شنیده‌ها حاکی از آن است که بانک مرکزی ظاهراً زیر بار پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز برای واردات نهاده‌ها نرفته است و بنا بر اعلام یکی از اعضاء هیئت مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن، مرغداران مکلف به پرداخت مابه‌التفاوت نرخ واردات نهاده‌های طیور شده‌اند.
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن با اعلام این مطلب گفت: هر کیلوگرم تخم‌مرغ از مرغدار سه‌هزار و 100 الی سه‌هزار و 200 تومان خریداری می‌شود، ولی تخم‌مرغ هر کیلوگرم 800 الی 900 تومان زیر قیمت تمام‌شده به فروش می‌رسد.
شرکت پشتیبانی امور دام خواستار پرداخت مابه‌التفاوت نرخ نهاده‌ها توسط مرغداران شد
محمدتقی محمدی افزود: این در حالی است که قیمت ذرت که هر کیلوگرم 680 تومان بوده به یک‌هزار و 200 تومان افزایش یافته است و سویا که نرخ مصوب (دولتی) آن 830 تومان بود به تازگی نرخ دولتی آن یک‌هزار و 800 تومان اعلام شده است.
وی خاطرنشان کرد: این انفجار قیمتی باعث می‌شود که مرغداران در شرایط فعلی و با نرخ نهاده‌های موجود، مرغ‌های خود را از ناراحتی معدوم کنند.
محمدی ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام امروز به‌صورت تلفنی به اتحادیه اعلام کرده است سویایی که نرخ آن اعلام و بین مرغداران هر کیلوگرم یک‌هزار و 50 تومان توزیع شده، باید مابه‌التفاوت نرخ یک‌هزار و 800 تومانی آن را مرغداران پرداخت کنند.
وی تصریح کرد: در ابتدای امر به‌دلیل دموراژ کشتی‌هایی که در مرز باقی مانده بودند، قیمت هر کیلوگرم سویا از 835 تومان به یک‌هزار و 50 تومان افزایش یافت، ولی امروز نرخ سویا با ارز مبادله‌ای یک‌هزار و 800 تومان تعیین شده است.
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن یادآور شد: نرخ مصوب فروش هر کیلوگرم ذرت 710 تومان تعیین و پول آن از مرغدار دریافت شد، ولی امروز گفته می‌شود که قیمت هر کیلوگرم آن 950 تومان است و باید مابه‌التفاوت آن توسط تولیدکننده پرداخت شود.
محمدی تأکید کرد: در صورتی که تجدیدنظر در قیمت نهاده‌ها صورت نگیرد، حتماً منجر به افزایش قیمت مرغ در بازار مصرف و حذف گله‌های مرغ در کاهش تولید خواهد شد.
وی اظهار داشت: بانک مرکزی بر خلاف مصوبه مجلس مبنی بر اختصاص ارز مرجع به واردات نهاده‌ها عمل نکرد و متعاقب این امر نرخ این محصولات در بازار مصرف افزایش یافت.
محمدی در پایان گفت: این موضوع به‌صورت تلفنی به ما اعلام شده است، ولی هنوز نامه‌ای رسمی به اتحادیه مرغداران میهن نرسیده است.

 
نظرات شما
  •  

    ضرغامی مرغدار گفت : ۹۲/۰۷/۰۷

    فکر خوبی کردین برای جلوگیری ازقیمت مرغ سویا را دو برابر به مرغدار بفروشید؟
    فقط یک دقیقه به لینک مربوط توجه کنید بی مسولیتی وبیسوادی و........خودتان قضاوت کنید.

    پاسخ...
  •  

    دامدار گفت : ۹۲/۰۷/۰۸

    به سایت itpمراجعه کنیدآن موقع که امورپشتیبانی دام وجه سویاراهرکیلو10500ریال گرفت سویادربازارآزادههرکیلو11500ریال بودحالاکه شده 17000ریال زیرش زدندخوب ضرردامداربیچاره راکی می دهدمامی تونستیم آن موقع آزادکلی کنجاله سویابخریم اماپول رابحساب امورپشتیبانی دام خواباندیم حالاهم آقایان راحت می گویندسویا18000ریال وقبلی هاهم باطل دولت امیدکجایی چی روکنترل می کنی پول دامدارراگرفتن که 100تومان ارزانتربدهندحالاکه فرصت ازدست رفت راحت می گویندبیا800تومان هم گرانتربخر!!!!!!!!!

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com