شرکت پشتیبانی امور دام برای تعادل قیمت مرغ وارد عمل شد

شرکت پشتیبانی امور دام برای تعادل قیمت مرغ وارد عمل شد
دبیر انجمن صنفی تولید جوجه یک روزه استان مازندران از ذبح گله مرغ مولد و خرید مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام خبر داد.
سید حمزه درواری اظهار کرد: مازاد تولید مرغ در چند وقت گذشته، کاهش قیمت مرغ و ایجاد ضرر برای تولید کنندگان را به همراه داشت که باعث شده بود مرغ در حدود کیلویی 1000 تومان ارزان تر از قیمت تمام شده تولید به فروش رسد.
وی ادامه داد: با ورود وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با کاهش قیمت نابه‌جای مرغ تصمیم بر این شد که شرکت پشتیبانی امور دام هرکیلو مرغ گوشتی را به قیمت 4100 تومان خریداری کند که این تصمیم در استان‌های شمالی آغاز شده و در حدود 1270 تن گوشت مرغ توسط این شرکت خریداری شده است.
دبیر انجمن صمفی تولید جوجه یک روزه استان مازندران بیان کرد: با توجه به آن که قیمت به سمت تعادل در حرکت است، گله‌های مولد را نیز برای بالانس قیمت و بازار با وجود آن که مرغ‌ها در شرایط پیک تولید هستند ذبخ شده و در مصارف صنعتی استفاده خواهند شد.
درواری با بیان این که پیش‌بینی می‌شود استان مازندران برای تعادل بازار و قیمت نیاز به حذف 20 گله داشته باشد، خاطرنشان کرد: اما نباید به راحتی از عدم تناسب بازار در پی افزایش حجم تولید گذر کرد، این موضوع در حالی رخ داده است که بر طبق پیش‌بینی‌ها نباید میزان مرغ مادر یا مولد در ماه بیش از 800 هزارعدد باشد.
وی گفت: در حال حاضر قیمت خرید مرغ زنده به کیلویی 4000 تومان نزدیک شده و بنابر این قیمت، هر کیلو مرغ مصرفی برای مصرف کننده در حدود 5200 تومان خواهد بود.

 
نظرات شما
  •  

    مرغدار گفت : ۹۳/۰۸/۲۵

    اره دیگه پیش به سوی جوجه 2000 تومنی !!!!!
    یه وقت اجازه نفس کشیدن به مرغدارا رو ندین ها

    پاسخ...
  •  

    بهزادغیبی گفت : ۹۳/۰۸/۲۶

    سلام وعرض ادب واحترام. یکبار در زمان ریاست جمهوری دورقبل عرض کردم واکنون در زمان دور جدید عرض میکنم: چرا دولتهای محترم ازجمله این دولت عزیز که سرزندگی را به جامعه آورده است به مسئله اشتغال ایجاد شده توسط این دومین یا به جرات میتوان گفت شایداولین صنعت که بیشترین سرمایه گذاری ملت راشامل میشود واداره انهاتوسط بخش خصوصیست توجهی تمیکند... چرا دخالت میکند درزمان افزایش قیمت و چرا دخالت نمیکند ویا بسیار دیردرزمان کاهش قیمت وارد عمل میشود؟؟؟ چرا اجازه نمیدهد.....

    پاسخ...
  •  

    بهزادغیبی گفت : ۹۳/۰۸/۲۶

    چرااجازه نمیدهد قانون اقتصادی حاکم برجامعه اقتصادی(عرضه و تقاضا) کارخودش را انجام دهد تا به قانون نسبیت ویا نسبی بودن طبیعت خودش به انجام برساند. چرا کمک نمیکند تا صادرات مرغ و تخم مرغ انجام شود و اشتغال افزایش یابد و تامین اجتماعی هزینه خاصی نکن تا چرخه اقتصادی این صنعت گردش مناسبی داشته باشد وبانکها ازطریق نظام قضایی و انتظامی بدنبال وصولات خود نباشند که همه مسبب هزینه است.باشد که هزینه های اخلاقی تاسف بار را هم میتواند باعث شود...

    پاسخ...
  •  

    بهزادغیبی گفت : ۹۳/۰۸/۲۶

    رابطه اشتغال در این صنعت که بادست بخش خصوصی اداره میشوددر مقایسه با صنعت نفت که کاملا دولتی است ازنظردخالتهای دولت باتورم ونظام قضایی وتامین اجتماعی غیرقابل قیاس است. آثار زیانبار و هزینه ایجاد شده از طریق فسق وفجور باشد جای خود که ازمقوله به دور است.....................

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com