شرکت 88 درصد از تولیدکنندگان در طرح ساماندهی مرغ و تخم‌مرغ

شرکت 88 درصد از تولیدکنندگان در طرح ساماندهی مرغ و تخم‌مرغ

به گزارش ایانا سلمان شفاعت رئیس سازمان جهاد کشاورزی در این باره گفت: اتحادیه تعاون روستایی استان در جهت تعدیل قیمت مرغ، اجرای طرح ساماندهی مرغ و تخم‌مرغ را با موفقیت آغاز کرده و با ساماندهی اتحادیه مرغداران گوشتی استان، ادامه کار را به آنها واگذار خواهد کرد.
وی گفت: اتحادیه تعاون روستایی از عمده طرح ساماندهی برآمده و توانسته است اجرای این طرح را به جایگاه مناسبی برساند.
مهندس شفاعت اضافه کرد: از نظر تعداد 88 درصد و از نظر میزان تولید 96 درصد واحدهای پرورش مرغ گوشتی در استان آذربایجان شرقی برای شرکت در طرح ساماندهی مرغ و تخم‌مرغ حضور فعال دارند.
وی با اشاره به اینکه گوشت مرغ تولید شده از مرغداران کیلویی هزار و 150 تومان در درب مرغداریها خریداری می‌شود، گفت: بخشی از تولید مازاد بر مصرف استان که قابلیت انجماد و ذخیره‌سازی را دارد برای انجماد و تنظیم بازار برنامه‌ریزی شده تا از افزایش قیمتها جلوگیری و گوشت مرغ به میزان تقاضا و با قیمت مناسب به بازار عرضه شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی عرضه گوشت مرغ با قیمت کیلویی یک هزار و 850 تومان به مصرف‌کنندگان را از مهم‌ترین اهداف این طرح ذکر کرد و افزود: شرکت پشتیبانی امور دام تمامی تلاش خود را در جهت تامین نهاده‌های مورد نیاز مرغداریها معطوف داشته و این نهاده‌ها را با قیمت مصوب طرح ساماندهی، تحویل مرغداران نموده است و خوشبختانه ذخیره نهاده‌ها به حد کافی در انبارهای شرکت پشتیبانی برای ادامه طرح موجود است.
وی در پایان گفت: قیمت مرغ همچون سایر کالاها تابع عرضه و تقاضا و قیمت تمام شده است و با توجه به افزایش قیمت جهانی نهاده‌ها (ذرت و سویا)، ادامه این طرح حمایت جدی دولت در پرداخت یارانه به نهاده‌ها را می‌طلبد. چرا که در حال حاضر سویا کیلویی 3400 ریال و ذرت کیلویی 2744 ریال به مرغداران طرف قرارداد تحویل می‌شود

 
کلمات کلیدی ساماندهی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com