شرایط ثبت دارو تغییر کرد

شرایط ثبت دارو تغییر کرد

رییس سازمان دامپزشکی کشور از تغییر شرایط ثبت دارو خبر داد و گفت: با حضور استادان و روشنفکران کشور کمیته‌های فنی ملی برای ثبت دارو راه‌اندازی شده و روش ثبت دارو نیز تغییر کرده و طرح (PMS) نیز تدوین شده است.
مجتبی نوروزی ـ در گفت‌وگو با خبرنگار دامپروری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به تغییرات در ساختار دارویی، به افزایش اطلاع‌رسانی در این زمینه اشاره و اظهار کرد: شرکت‌های پخش به منظور بهبود توزیع دارو در جامعه مصرف در حال ساماندهی هستند. همچنین با تدوین طرح PMS (بررسی فعال پس از فروش)، سازمان دامپزشکی از دارو در مراکز عرضه و در داروخانه‌ها نمونه‌برداری و آزمایش انجام می‌دهد که آیا همان داروی تولید شده در کارخانه است یا در فرآیند عرضه دچار تغییرات شده است.
وی بحث‌های مطرح شده درباره «طرح جمع‌آوری داروخانه‌های دامپزشکی» را رد کرد و گفت: باتوجه به اینکه دارو محصولی برای بهبود و درمان بیماری است باید تحت شرایط خاص و با دستورالعمل خاص عرضه شود و اجرای چنین اقدامی امکانپذیر نیست. از طرف دیگر طبق دستورالعمل و اهداف سازمان، پویایی داروخانه‌های دامپزشکی در دستور کار قرار دارد.
رییس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه بیش از هزار و 200 داورخانه دامپزشکی در کشور وجود دارد، افزود: بستگی به نیاز و جمعیت دامی کشور در هر مکان که لازم باشد مجوز احداث داروخانه دامپزشکی صادر می‌شود و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. تعداد شرکت‌های پخش نیز در دستورالعمل جدید در حال افزایش است که بتوان دارو را آسان‌تر برای مصرف‌کنندگان توزیع کرد.
نوروزی درباره کیفیت‌ داروهای تولید شده در داخل کشور اظهار کرد: کیفیت داروهای تولید شده در حد استانداردهای بین‌المللی است و حتی در برخی موارد از استانداردهای جهانی نیز بالاتر و قابل رقابت با عرصه‌های بین‌المللی است.
وی در پایان درباره هزینه‌های تولید داروهای دامپزشکی در کشور، تصریح کرد: هزینه تولید دارو در ایران نسبت به دیگر کشورها سطح قیمت پایین‌تری دارد.

 
کلمات کلیدی دارو ثبت دارو
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com