شرایط بهداشتی در مرغداریهای گلستان تشدید شود

شرایط بهداشتی در مرغداریهای گلستان تشدید شود
مسئول امور کشتارگاههای گلستان گفت: با توجه به نزدیکی به فصل زمستان و احتمال شیوع برخی بیماری تنفسی در مرغداری ها، کشتارگاههای طیور فعال در استان نسبت به تشدید شرایط بهداشتی و قرنطینه ای اقدام کنند.
حمیدرضا حنفی تز مدیران و مسئولان فنی بهداشتی کشتارگاهای طیور استان در خصوص رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه ای و همچنین همکاری با کشیکهای بازرسی اداره کل دامپزشکی استان قدردانی کرد.
وی گفت: با توجه به احتمال شیوع برخی بیماریهای کمپلکس تنفسی در واحدهای مرغداریهای سطح کشور و نقش حمل و نقل مرغ زنده و کشتارگاههای طیور در انتشار بیماری و برای قطع چرخه گردش عامل بیماری در کشتارگاه باید نسبت به تشدید شرایط بهداشتی اقدام شود.
وی از تمامی مدیران کشتارگاه طیور فعال خواست تا ضمن همکاری با مسئولان فنی بهداشتی در اجرای وظایف آنها، نسبت به تشدید موارد بهداشتی و ضدعفونی و قرنطینه اقدام کنند.
بیش از 700 واحد مرغداری در گلستان فعالیت دارد.
 
نظرات شما
  •  

    دانیال کبیری گفت : ۹۰/۰۹/۲۶

    با عنایت به الودگی های موجود ودر گیری های ویروسی گله ها و تلفات غیر متعارف شایسته است که اداره کل دامپزشکی در خصوص دفع و دفن اصولی و بهداشتی وسوزاندن اصولی توسط دستگاه لاشه سوز کنترل و نظارت جدی و حساسیت بیشتری صورت گیرد چرا که متاسفانه گاها شاهد هستیم که مرغ تلفاتی حاشیه جاده - زیر پلها-رودخانه - رها سازی شده که عملی بسیار زشت - ناپسند و مخاطره امیز به لحاظ نشر و پراکنده کردن و تشدید الوده گی منطقه می باشد نکته دیگر شستشوی کامیون های حمل مرغ و قفس های حمل مرغ و ضد عفونی انها در کشتارگاهای طیور نظارت جد یتری در جهت کنترل الوده گی می طلبد به امید بهبودی هر چه سریعتر و رفع چالش های موجود

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com