شایعه ورود دلالان عراقی به بازار گندم صحیح نیست

شایعه ورود دلالان عراقی به بازار گندم صحیح نیست
استاندار خوزستان گفت: قیمت خرید تضمینی گندم از 650 تومان به 770 تومان افزایش یافت و مابه‌التفاوت مبلغ گندم خریداری شده از آغاز برداشت تا کنون به حساب کشاورزان پرداخت خواهد شد.
سید جعفر حجازی در جلسه شورای کشاورزی که در محل استانداری برگزار شد، عنوان کرد: فرمانداران و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها باید کشاورزان را به فروش گندم خود به شرکت غله و خدمات بازرگانی تشویق کنند.
وی ورود دلالان عراقی و پیش خرید گندم خوزستان را تکذیب و بیان کرد: به دلیل عدم وجود مرز آزاد بین ایران و عراق جهت خروج گندم، هیچگونه دلالی اقدامی به خرید گندم از کشاورزان نکرده است.
استاندار خوزستان افزود: شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 کلیه گندم کشاورزان استان را خریداری می‌کند و مازاد بر مصرف را به خارج از استان صادر خواهد کرد.
حجازی از فرمانداران شهرستان‌ها خواست که بر فروش گندم کشاورزان نظارت بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به تسهیلات اختصاص یافته به بخش کشاورزی خوزستان در سال جدید، خاطرنشان کرد: امسال 450 میلیارد تومان تسهیلات با سود 7 درصد به طرح توسعه کشاورزی اختصاص یافت که بیشترین تسهیلات در سطح کشور به استان داده شده است.
استاندار خوزستان تصریح کرد: با این میزان اعتبار می‌توان طرح‌هایی بزرگ مانند مجتمع‌های شیلاتی، گاومیش داری، دامداری و دامپروری را جهت تامین نیاز استان به شیر، گوشت قرمز و سفید راه‌اندازی کرد.
حجازی با تاکید بر تصمیمات گرفته شده در شورای کشاورزی کشور اظهارکرد: فرمانداران باید سرمایه‌گذاران هر منطقه را شناسایی و طرح‌های بزرگ کشاورزی را به آن ها معرفی کنند.
وی هشدار داد: اگر متقاضیان طرح‌های کشاورزی تا 20 روز دیگر پرونده‌های خود را نزد بانک‌ها تکمیل نکنند، از لیست طرح توسعه کشاورزی حذف می‌شوند.
استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: امسال سقف اعتبارات برای هر شهرستان‌ با توجه به قابلیت ‌های آن تعیین و بر اساس میزان جذب اعتبارات عملکرد هر شهرستان ارزیابی می‌شود.
همچنین کیخسرو چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، در این جلسه اظهار کرد: با توجه به این‌که 13 درصد نیاز کشور به محصولات کشاورزی را خوزستان تامین می‌کند 15 درصد تسهیلات کل کشور در سال جاری به خوزستان اختصاص یافته است.
وی افزود: امسال 14 میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی جهت احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی به خوزستان اختصاص یافت. همچنین اجازه آبزی‌پروری در کانال‌های انتقال آب و شبکه‌های آبیاری و زهکشی به کشاورزان خوزستانی داده شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به تسهیلات مصوب و پرداختی در طرح توسعه کشاورزی از سال 90 تا کنون خاطرنشان کرد: 8 هزار و 223 طرح به مبلغ 809 میلیارد تومان در کارگروه استانی مصوب شده که این رقم بیش از تسهیلات ابلاغی به استان است. همچنین 6 هزار و 454 طرح به ارزش 553 میلیارد تومان در بانک‌های عامل به‌ویژه بانک کشاورزی که قسمت عمده اعتبار طرح‌های کشاورزی در این بانک می‌باشد، مصوب شده است.
چنگلوایی ادامه‌داد: از سوی دیگر 5 هزار و 544 طرح به ارزش 272 میلیارد تومان به متقاضیان طرح‌ها پرداخت شده ‌است.
وی یادآور شد: خوزستان هم‌چنان در تصویب و پرداخت تسهیلات طرح توسعه کشاورزی در جایگاه اول قرار دارد.  
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com