شاخص قیمت گوشت قرمز و گوشت سفید و تخم مرغ سر به فلک می کشد

شاخص قیمت گوشت قرمز و گوشت سفید و تخم مرغ سر به فلک می کشد
با توجه به آمارهای ارائه شده از سوی سازمان آماری BLS ، شاخص فصلی قیمت گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و تخم مرغ با افزایش قابل توجهی در ماه می میلادی (اردیبهشت - خرداد) نسبت به بقیه زمان ها روبرو شده است .
BLS  جمع آوری شاخص گوشت ، مرغ ، ماهی و تخم مرغ را از ژانویه سال 1967 شروع کرده است .
این شاخص برای گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و تخم مرغ 7 / 7 درصد افزایش را نشان میدهد . شاخص مصرف داخلی 7 / 0 درصد از ژوئیه سال 2011 افزایش داشته است . این شاخص در ماه می 4 / 1 درصد و در ماه آوریل 5 / 1 درصد افزایش نشان داده است . 

 
                        نمودار افزایش شدید شاخص قیمت گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ

علاوه بر این قیمت گوشت مرغ تازه به بالاترین میزان خود رسید . ابتدای ژانویه سال 1980 قیمت گوشت مرغ تازه به ازای هر پوند 70 / 0 دلاربود ولی این رقم در می سال 2014 در ازای هر پوند به 56 / 1 دلار رسید . و با توجه به اینکه هر پوند گوشت مرغ تازه 04 / 1 دلار در سال 2004 میلادی بوده پس با یک افزایش 50 درصدی مواجه شده است . 
BLS ماهانه از هزاران خرده فروشی در سراسر ایالات متحده اطلاعات جمع آوری کرده و از آن برای اندازه گیری شاخص تورم مصرف کننده (CPI ) استفاده می کند . 
CPI : تغییرات مشخص قیمت در بازه زمانی است و مقدار قیمتی است که مصرف کنندگان برای کالا و خدمات پرداخت می کنند . BLS به این نتیجه رسید که شاخص قیمت در ماه می در زمینه گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی ، تخم مرغ و قرآورده های لبنی 7 / 0 درصد تغییر داشته است .  
 
 
 
 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com