سیاستهای غلط تنظیم بازار عامل افزایش واردات شیر خشک شد

سیاستهای غلط تنظیم بازار عامل افزایش واردات شیر خشک شد
به دلیل مدیریتهای غلط درصنعت تولید مواد لبنی و سیاستهای اشتباه تنظیم بازاربا کمبودشیر خام مواجهه شدیم که به اشتباه به جای حمایت از تولیدکنندگان داخلیو به بهانه نیازداخلی، به واردات پناه بردیم.
عضو کمسیون بهداشت ودرمان مجلس در خصوص افزایش واردات شیر خشک در سال ۹۱نسبت به سال ۹۰گفت:ما در گذشته نسبت به تولید محصولات لبنی خود کفا شده بودیم ولی به علت مدیریت غلط در عرصه تولید با کمبودهایی مواجهه شدیم که به همین دلیل به واردات شیر خشک پناه بردیم.
عبدالرحمان رستمیان در باره شیر خام مصرفی بیان کرد:در این سالها با وجود افزایش عرضه شیر خام باز هم با واردات شیر خشک مواجهه هستیم ما باید به جای واردات مانند سیاستهای سالهای قبل که وامهای ۷درصدی کشاورزی به دامداران دادیم وبه افزایش شیر خام کمک کردیم باز هم چنین اقداماتی را انجام دهیم تا به خود کفایی برسیم.
وی ادامه داد: در سال ۹۱تولید شیر خام ما به دلیل وامهای کشاورزی افزایش پیدا کرده بودکه ما در آن سال وظیفه داشتیم واردات شیر خشک را کاهش دهیم در مجلس نیز کاهش واردات شیر خشک مطرح شده بود ونظر شخصی بنده این بود سالانه۲۰درصد از وارداتمان را کاهش داده وهزینه آن را صرف تولید کنندگان داخلی خود کنیم.
رستمیان خاطر نشان ساخت : قطعا واردات شیر خشک نشان ضعف مدیریتی ما است باید هوشمندانه این ضعف را به قوت تبدیل کرده ومانند سالهای قبل توان تولید خود را بالا ببریم وبا حمایت از تولید کنندگان داخلی به نفع اقتصاد کشور گامهایی استوار برداریم.
نماینده مجلس اذعان داشت :ما در گذشته ثابت کردیم ظرفیت تولید مواد لبنی ما بیشتر از حد تصور بعضی از آقایان است پس دوباره می توانیم به همان ظرفیتها برسیم باید تولید خودمان را تقویت کنیم وبا در اختیار گذاشتن امکانات به دامداران هم اشتغال زایی کنیم وهم بهانه را از دست بعضی سود جویان بگیریم.
وی در ادامه بیان کرد:قطعا ما با واردات نمی توانیم گامهای موثری در عرصه تولید بر داریم وقتی در حال حاضر ما حمایتهای خوبی از دامداران نمی کنیم حتی گوسفندانی که مولد هستند را از بین می بریم معلوم است باید عرصه را بدست کالایی مانند شیر خشک بسپاریم.
رستمیان گفت: ما باید در هر صورت حتی اگر قرار است سوبسید به تولید کنندگان داخلی بدهیم باید این کار را انجام دهیم تا باعث افزایش تولید وکاهش واردات شویم باید برای اشتغال زایی در زمینه تولید لبنیات وشیر خام فرصت آفرینی کنیم وحمایتهای لازم را در عرصه تولید ازتولیدکنندگانمان برای افزایش ثروت ملی وبی نیازی نسبت به کالاهای خارجی به عمل آوریم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com