سکوت تعزیرات در برابر افزایش قیمت لبنیات

سکوت تعزیرات در برابر افزایش قیمت لبنیات
سیروس روستا اظهار داشت: صنایع لبنی شیر خام را به قیمت مصوب نمی‌خرند و حتی خیلی پائین‌تر خریداری می‌کنند، اما شانتاژ می‌کنند که قیمت بیشتری می‌پردازند.
لزوم تشکیل کمیته نظارت خرید شیر خام
رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری دامداران افزود: لازم است کمیته نظارت بر خرید شیر از دامداران تشکیل شود تا واقعا مشخص شود که این خریدها تا چه اندازه از معیار مصوب فاصله دارد.
وی افزود: شاید چند درصدی از خرید شیر در کشور به دلیل چربی بیشتر و بار میکروبی کمتر، بیش از 600 تومان در هر لیتر خریداری شده باشد،اما در حال حاضر میانگین خرید شیر خام از دامدار زیر 500 تومان است.
خرید شیر خام با قیمت پایین
روستا گفت: فاکتورهای خرید موجود نشان می‌دهد که شیر با 5.3 درصد چربی و 30 درصد پروتئین و بار میکروبی زیر 100 هزار به قیمت 550 تومان خریداری شده است در حالی که بنا به تصویب کمیته نرخ‌گذاری این شیر باید حداقل لیتری 630 تومان خریداری می‌شد.
وی افزود: در حالی که برای شیرهای با چربی بالا و بار میکروبی پائین باید جوایز تشویقی منظور شود اما در زمان خرید برای شیر با کیفیت و بدون کیفیت تفاوتی آنچنانی قائل نمی‌شوند.
سکوت تعزیرات در برابر افزایش قیمت لبنیات
رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری دامداران کشور تصریح کرد: در حالی که دو هفته پیش سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده به صنایع لبنی که خودسرانه قیمت را بالا برده بودند هشدار داد تا به وضعیت قبلی قیمت برگردند اما چنین نشد و حتی تعزیرات نیز در این باره سکوت اختیار کرده است.
وی افزود: برای اینکه افزایش قیمت‌ها روی دوش مصرف‌کنندگان سنگینی نکند سازان تعزیرات باید از افزایش‌های خودسرانه و بدون مجوز قیمت جلوگیری کند.
رای دامدار تنها به نمایندگان حامی
وی همچنین با اشاره به نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: از همه کشاورزان و دامداران انتظار دارم به کسانی رای بدهند که مطمئن هستند حمایت بیشتری از آنها می‌کند نه اینکه بعد از رفتن به مجلس کشاورزان و دامداران را فراموش کند.
در آخرین جلسه کمیته نرخ‌گذاری شیر مصوب شد هر لیتر شیر با پایه قیمت 520 تومان و تا 600 تومان بستگی به میزان چربی و بار میکروبی خریداری شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com