سومین مرحله مایه کوبی دام های خراسان رضوی علیه تب برفکی آغاز شد

سومین مرحله مایه کوبی دام های خراسان رضوی علیه تب برفکی آغاز شد
اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با ارسال خبری، از آغاز سومین مرحله واکسیناسیون سراسری و همزمان تب برفکی در سال 1391 در دام های سنگین استان خبر داد. 
معاون فنی این اداره کل با اعلام این خبر، افزود: پیش بینی می شود در این مرحله، کلیه دام های سنگین موجود در گاوداری های روستایی استان به تعداد بیش از 200 هزار راس، توسط مراکز بخش خصوصی دامپزشکی تحت پوشش عملیات ایمن سازی علیه بیماری تب برفکی قرار گیرند.
دکتر جواد اعلمی اظهار داشت: مطابق دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور، به منظور به حداقل رسانیدن خسارات ناشی از بیماری کلیه دام های سنگین استان  با رعایت کلیه اقدامات بهداشتی –قرنطینه ای تحت پوشش عملیات مایه کوبی قرار خواهند گرفت.
وی ضمن تاکید بر نظارت بخش دولتی بر نحوه انجام خدمات توسط اکیپ های مایه کوب اعلام داشت: طرح مذکور، به مدت 15 روز ادامه خواهد داشت و گزارش دهی انجام عملیات از طریق سامانه اطلاعات جغرافیایی ((GIS  توسط شبکه های دامپزشکی شهرستان های تابعه صورت خواهد پذیرفت.
معاون فنی دامپزشکی استان با توجه به رایــگــان بودن واکسیناسیون تب برفکی برای دامداران و روستائیان استان، خاطرنشان ساخت: برابر دستورالعمل ارسالی، صدور مجوز تردد دام در سطح استان، حداقل دو هفته پس از اتمام انجام مایه‌کوبی و در صورت رعایت تمهیدات قرنطینه‌ای-بهداشتی و رعایت مفاد  سایر دستورالعمل‌های مربوطه کما فی‌السابق توسط شبکه‌های دامپزشکی شهرستان بلامانع خواهد بود.
 او مجددا تاکید نمود، با توجه به ویروسی بودن بیماری، دامداران تا حد ممکن از رفت و آمد به دامداری یکدیگر اجتناب ورزیده و محتوای حوضچه های ضدعفونی را همه روزه با مواد مناسب پر نموده و از حمل و نقل و خرید و فروش بدون ضابطه هرنوع دام، اکیداً خودداری کنند.
دکتر اعلمی با توجه به حساسیت موضوع، یادآور شد با توجه به هماهنگی به عمل آمده با نیروی انتظامی استان، با موارد حمل و نقل بدون مجوز دام ها برخورد و متخلفین به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com