سودجویی غیرمتعارف واسطه‎ها، تولید را به چالش می‎کشد

سودجویی غیرمتعارف واسطه‎ها، تولید را به چالش می‎کشد

 رییس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی گفت: در شرایط موجود تنها با کاهش نرخ نهاده‌های‌ دانی، کاهش قیمت تخم‌مرغ امکان پذیر است. 

محمد منتظمی در گفت و گو با ایسنا- منطقه خراسان، گفت: افزایش هزینه‌های تولید موجب افزایش نرخ تخم‌مرغ می‌شود که ادامه این روش به ضرر تولید کننده و مصرف کننده خواهد بود. 
وی افزود: در حال حاضر نرخ نهاده‌های دانی روبه افزایش است، دان ذرت که 65 درصد خوراک طیور را تشکیل می‌دهد، کمیاب شده و ذرت ایرانی آفتاب خشک کن به نرخ 4 هزار و 50 ریال به سختی یافت و عرضه می‌شود که ادامه این تدبیر منجر به افزایش هزینه‌های تولید شده است. 
وی با بیان اینکه تنها با کاهش نرخ نهاده‌های دانی کاهش قیمت تخم‌مرغ امکان پذیر است، تصریح کرد: قبل از آنکه تولیدکنندگان جزء، زمین‎گیر شوند باید نسبت به تزریق نقدینگی و تخصیص تسهیلات حمایتی کم بهره اقدام شود. 
منتظمی افزود: عمده ترین بسته پیشنهادی برای پایداری این بخش تقویت بنیه‌ مالی، تجهیز و بهینه سازی واحدهای مرغداری است لذا جهت حفظ تولید کننده، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری ضروت دارد امکانات بدون فوت وقت در اختیار مرغدار قرا گیرد تا محصول تخم‌مرغ مناسب در اختیار مصرف کننده قرار گیرد و اهداف طرح که بهبود بخش تولید و صرفه در مصرف است، محقق گردد. 
رییس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی ابراز داشت: برخی موانع و تنگناها و بروکراسی‌های اداری مانع از اجرای به موقع برنامه‌های حمایتی دولت از بخش صنعت مرغداری شده که از جمله می توان به واگذاری گندم سهمیه مرحله یک مرغداران مرغ تخم‌گذارکه با تاخیر در حال انجام است، اشاره کرد. 
وی افزود: در این رابطه تعدادی از افراد سودجو تحت عنوان واسطه نسبت به افزایش نرخ نهاده‌های دانی که به شدت مورد نیاز مرغداران است، دست گذاشته‌اند و با روش‌های غیر اصولی بدون عاقبت اندیشی ماهرانه نیات خود را که همان سودجویی غیرمتعارف است، دنبال کرده و سیاست‌ اصلی وزارت جهاد کشاورزی را که تامین دان مورد نیاز بدون واسطه به دست مرغداراست، در واقع غیر عملی شده و این امر تولید را به چالش کشیده است. 

 

 
کلمات کلیدی واسطه دلال
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com