سود فروش تخم مرغ به جیب دلالان می‌رود

سود فروش تخم مرغ به جیب دلالان می‌رود

تحلیل - مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن گفت:در شرایط فعلی سود حاصل از فروش تخم مرغ به جیب دلالان می رود نه تولید کنندگان.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن درگفتگو با خبرنگارمهر با انتقاد از بی توجهی دولت به تولید کنندگان مرغ و تخم مرغ ، گفت: علیرغم فروش هرکیلو تخم مرغ با قیمت 790 تا 800 تومان اما هردانه تخم مرغ با قیمت 100 تومان به فروش می رسد که این نابسامانی قیمت ها نشان دهنده حضوردلالان وواسطه ها دربازاراین محصول است  .
ناصرنبی پور با اشاره به دلایل  کاهش قیمت تخم مرغ ، گفت: گرم شدن هوا و وضع تعرفه 60 درصدی برای صادرات این محصول از دلایل عمده کاهش قیمت این محصول است .
وی تصریح کرد: درحال حاضرهرکیلو تخم مرغ با قیمت 790 تا 800 تومان به فروش می رسد. نبی پوردرمورد میزان خرید وذخیره سازی تخم مرغ برای سال جاری ، گفت: تا کنون تصمیمی برای خرید وذخیره سازی تخم مرغ اعلام نشده اما براسا س گزارشات دریافتی قرار است سازمان حمایت اقدام به خرید مقداری تخم مرغ به صورت ذخیره در گردش وبکند که البته تا کنون ، خبری اعلام نشده است .
وی  تصریح کرد: البته خرید تخم مرغ از سوی دولت به صورت امانی است به گونه ای که دولت پولی را بابت خرید تخم مرغ در اختیار تولید کنندگان قرار داده وتولید کننده موظف شده پس ازفروش تخم مرغ خود ،پول دولت را بازپرداخت کند .
نبی پور تاکید کرد: درسال گذشته نیز دولت حدود دوهزارتن تخم مرغ را به صورت امانی ازمرغداران خریداری کرده است .
وی با اشاره به حجم پایین تخم مرغ خریداری شده به صورت ذخیره درگردش گفت: البته خرید تخم مرغ به صورت ذخیره  درگردش ،روش مناسبی نیست چرا که نگهداری تخم مرغ درسردخانه (با توجه نداشتن استانداردهای لازم سردخانه ها برای نگهداری )صحیح نیست.
نبی پور، وضع تعرفه 60 درصدی را برای صادرات تخم مرغ موجب کاهش میزان صادرات این محصول دانست وگفت: درشرایط فعلی صادرات تخم مرغ حتی موجب متضررشدن صادرکنندگان نیزخواهد شد.

 
کلمات کلیدی واسطه دلال
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com