سود تخم‌مرغ به جیب بنکداران می‌رود

سود تخم‌مرغ به جیب بنکداران می‌رود
رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار از عدم پخش نهاده‌های دامی به مرغداران خبر داد.
ناصر نبی‌پور، رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار اظهار داشت: تا پیش از این قرار بود نهاده‌های دامی با ارز ۱۲۲۶ توزیع شود، همچنین نرخ سویا ۱۰۵۰ تومان و نرخ ذرت  ۷۵۰ تومان اعلام شد، به طبع این سخنان  تولیدکنندگان نیز از ۲ ماه گذشته کل پول را به جهت دریافت سریع نهاده، پرداخت کرده بودند.
وی افزود: این در حالی است که روز گذشته نرخ سویا را ۱۸۰۰ تومان و بهای ذرت را هم  ۹۵۰ تومان عنوان کردند و ارز ۱۲۲۶ کالاهای اساسی را هم لغو کردند و گفته شد مابه التفاوت این ارقام نیز باید توسط تولیدکنندگان پرداخت شود.
نبی‌پور با انتقاد از این موضوع گفت: با این شرایطی که بوجود آمده تولیدکنندگان توان پرداخت ۳۰ میلیون تومان برای ۱۵ تن سویا را نخواهند داشت لذا جوجه ریزی نخواهند داشت و اکثر مرغ‌های جوان هم به کشتارگاه فرستاده می‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه در این میان تنها بنکداران و خرده فروشان سود می‌برند افزود: متاسفانه تولید کنندگان و مصرف کنندگان در این میان متضرر می‌شوند.
نبی‌پور با اعلام این خبر که بهای تخم مرغ ۷۰۰ تومان کاهش یافته است گفت: هر کیلوگرم نرخ تخم‌مرغ درب مرغداری ۳۱۰۰ تا ۳۲۰۰ تومان است و هر شانه آن ۶۳۰۰ تومان عرضه می‌شود در حالی که همین تخم‌مرغ با بهای ۱۱ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد که اگر این رویه افزایش بهای نهاده‌ها ادامه داشته باشد طی ماههای آینده با کمبود تخم مرغ در بازار مواجه خواهیم شد.

 
کلمات کلیدی بنکداران سود تخم مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com