سوءمدیریت در سال‌های قبل عامل تولید بی‌رویه مرغ

سوءمدیریت در سال‌های قبل عامل تولید بی‌رویه مرغ
یک تولیدکننده طیور گفت: بی‌توجهی به مدیریت تولید در سال‌های گذشته باعث به‌وجود آمدن شرایط فعلی و انبوهی از تولید مرغ شده که مرغ‌داران و مسئولان را با مشکل مواجه کرده است.
افشین عراقی با بیان این مطلب، اظهارکرد: متاسفانه در سال‌های گذشته مجوزهای احداث مرغ‌داری بدون توجه به شرایط بازار ارائه شده و در شرایط فعلی مسئولان و مرغ‌داران را با انبوهی از تولید مواجه کرده است.
وی تصریح‌ کرد: در شرایطی که تولید بالا باشد قطعاً قیمت‌ها کاهش یافته و در فضای موجود کاهش قیمت برای مرغ‌دارانی که هزینه بالایی برای تولید می‌پردازند به صرفه نیست و مسئولان نیز علی‌رغم حماییت‌ها خود نمی‌توانند بیش از این کاری انجام دهند.
وی سوء مدیریت در ارائه مجوز را دلیل اصلی به ‌وجود آمدن شرایط فعلی عنوان کرد و یادآور شد: در وضعیت موجود کوچک‌ترین اشتباه مرغ‌دار مساوی با ضرور زیان فراوان خواهد شد و در این میان نمی‌توان به کمک دولت نیز متکی بود، چرا که دولت در دو سال گذشته حمایت فراوانی از ما کرده است.
عراقی در ادامه، قیمت تمام شده بالای مرغ‌های تولیدی در کشور را در صادرات کم آن تاثیرگذار دانست و افزود: صادرات در شرایطی امکان‌پذیر است که مرغ‌دار ضرر نکند، در حالی ‌که در فضای فعلی صادرات به نفع مرغ‌دار نیست.
این تولیدکننده طیور خاطرنشان‌کرد: تولید فعلی مرغ در کشور بیش از مصرف است و این شرایط فقط حاصل سوءمدیریت در سال‌های گذشته است.
 
نظرات شما
  •  

    فرزان گفت : ۹۳/۱۰/۲۸

    طبق صحبت هاى شما تنها راه باقى مانده در حال حاضر ايجاد تشكل هاى زنجيره توليد زير نظر تعاونى هاى هر شهر و تعاونى ها هم زير نظر تعاونى استان تا دقيقا جوجه ريزى كنترول وجلوگيرى از جوجه ريزى بى رويه شود و بجاى ٤ دوره ضرر ٣ دوره جوجه ريزى در سال توام با سود باشد در غير اينصورت بزودى با ورشكستگى كليه مرغدارها روبرو خواهيم شد

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com