سوء استفاده از کارت عشایری، عامل قاچاق دام به عراق اعلام شد

سوء استفاده از کارت عشایری، عامل قاچاق دام به عراق اعلام شد
قاچاقچیان در پوشش کارت عشایری دام را به مرزهای عراق می‌رسانند و در فرصت مناسب آن را از کشور خارج می‌کنند، این در حالی است که برای جلوگیری از این مسئله پیشنهاد داده‌ایم محصولات مازاد بر نیاز با تعرفه پایین صادر شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: یکی از دغدغه‌های همیشگی تولیدکنندگان دام و طیور، تأمین نهاده است که هر چند وقت یک‌بار به آنها ضربه می‌زند.
بهرام خانی با بیان اینکه از تیرماه هیچ نهاده‌ای تحویل گاوداری‌ها نشده است، افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت فقط به فکر مصرف‌کننده است، به‌طوری که می‌گویند تولیدکننده نهاده را با هر قیمتی تأمین می‌کند مهم نیست، اما نباید محصول خود را بیشتر از قیمت مصوب به فروش رساند، این در حالی است که برای تنظیم بازار نباید دامدار را نابود و ورشکسته کرد، این نابودی به نفع مصرف‌کننده هم نیست.
وی با اشاره به اینکه مشخص نبودن خرید تضمینی محصولات دامی به تولیدکننده ضربه می‌زند، خاطرنشان کرد: اگر قیمت خرید تضمینی مشخص باشد، مازاد بر نیاز خریداری و در مواقع نیاز به بازار عرضه می‌شود که این به سود مصرف‌کننده و تولیدکننده است.
به گفته معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه، قیمت نهاده‌ها به‌طور مرتب بالا می‌رود، اما قیمت محصولات تغییری نکرده است، به‌طوری که هم‌اکنون ذرت داخلی یک‌هزار تومان، خارجی یک‌هزار و 150 تا دوهزار و 200 تومان در نوسان، سویا دوهزار تومان و یونجه هم پس از باران روزهای اخیر از 400 تومان به 800 تومان افزایش یافته است.
خانی با تأکید بر اینکه خشکسالی‌های پی‌درپی خسارت فراوانی وارد کرده است، ادامه داد: هم‌اکنون تمام مراتع استان خشک است و دامدار، دام خود را ارزان می‌فروشد تا نهاده بخرد و سازمان عشایری نیز برای آبرسانی به عشایر، هزینه‌های بسیاری صرف می‌کند.
وی با اشاره به اینکه اختلاف قیمت ارز باعث قاچاق دام استان شده است، تصریح کرد: قاچاقچیان در پوشش کارت عشایری دام را به مرزهای عراق می‌رسانند و در فرصت مناسب آن را از کشور خارج می‌کنند.
خانی با تأکید بر اینکه شش‌ماهه سال گذشته فقط 13 هزار کشفیات داشته‌ایم، یادآور شد: پیشنهاد داده‌ایم برای جلوگیری از قاچاق دام، دام‌ها پلاک‌کوبی و محدوده چرای دام مشخص شود و همچنین محصول مازاد بر نیاز با تعرفه پایین به‌منظور حمایت از تولیدکننده صادر شود.
وی با اشاره به افزایش هشت تا 10 درصدی تولیدات دامی استان اظهار داشت: برآورد می‌شود امسال 420 هزار تن انواع تولیدات دامی در کرمانشاه تولید شود.
گفتنی است، خانی اوایل مهرماه جاری نیز در گفتگو با خبرنگار ایانا خبر از قاچاق دام به عراق داده بود، اما این‌بار اعلام کرد این مسئله از طریق کارت عشایری انجام می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com