سهم مصرف گوشت مرغ در خانوارها افزایش می‌یابد

سهم مصرف گوشت مرغ در خانوارها افزایش می‌یابد

 مدیر‌عامل اتحادیه مرغداران گوشتی خراسان رضوی گفت: با هدفمند کردن یارانه‌ها اگر سهم پروتئین گیاهی در سبد خانوار کم شود و پروتئین گوشتی جایگزین شود سهم گوشت مرغ بیشتر است.

ساسان سروری در حاشیه همایش تخصصی ارگان تعاونی‌های مرغداران خراسان رضوی در مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، از صنعت طیور به عنوان یکی از صنایع مهم نام برد و اظهار داشت: اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها باید نقش واقعی خود را همانا تامین مواداولیه، هدایت و بازاریابی است، ایفا کنند. 
وی هدفمندسازی یارانه‌ها را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای جامعه دانست و گفت: سالانه 1100 میلیارد تومان یارانه مستقیم و غیرمستقیم از سوی دولت پرداخت می‌شود. 
وی با بیان اینکه در حال حاضر در جامعه گرایش به مصرف گوشت مرغ قابل توجه است، اظهار داشت: با هدفمند کردن یارانه‌ها اگر سهم پروتئین گیاهی در سبد خانوار کم شود و پروتئین گوشتی جایگزین شود سهم گوشت مرغ بیشتر است. 
ایشان از شکل گرفتن نظام‌های صنفی و مهندسی و شرکت‌های خدمات فنی مشاوره‌ای به عنوان سه تحول در بخش کشاورزی نام برد. 
این مسئول ضمن تاکید بر بالابردن توان علمی، کاربردی کردن دانش را ثروت دانست و افزود: رمز موفقیت ما در افزایش توان علمی است. 
وی از ورود و خروج بی‌رویه افراد در فعالیت‌های بخش کشاورزی به یکی از مشکلات این بخش نام برد و گفت: متاسفانه هر کس می‌خواهد بدون ضابطه وارد و هر کس خواست خارج می‌شود. 
مدیر‌عامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان ضمن تاکید بر افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی خاطر‌نشان کرد: بخش تولید و اقتصاد ما باید به روز باشد و اگر نتوانیم در بازار جهانی رقابت کنیم عقب می‌افتیم. 
سروری افزود: ما دارای نیروهای متخصص و امکانات خوبی هستیم که به آن بی‌توجهی می‌شود. 
این مسئول اظهار داشت: تشکل‌های بخش کشاورزی خراسان رضوی آمادگی خود را برای واگذاری کارهای دام از سوی جهاد‌کشاورزی اعلام کرده‌اند. 
مدیر‌عامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان از بخش کشاورزی به عنوان محور توسعه نام برد و افزود: تاکنون هر مسئولیتی که از سوی دولت به تشکل‌ها واگذار شده به نحو احسن انجام داده‌ایم و در امر واگذاری امور تصدی‌گری مرتبط آمادگی خود را اعلام می‌کنیم.

 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com