سهم 5 درصدی شتر از تولیدات گوشت قرمز‌ سمنان‌

سهم 5 درصدی شتر از تولیدات گوشت قرمز‌ سمنان‌
با وجود اینکه استان سمنان یکی از مراکز مستعد برای شترداری است ،تنها 5 درصد از کل تولیدات گوشت قرمز استان از این گوشت مفید تامین می‌شود.
مصطفی شاه‌حسینی معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان سمنان گفت: 5 درصد از کل تولیدات گوشتی استان سمنان مربوط به گوشت شتر است که میزان تولید سالیانه آن حدود 1374 تن است.
وی افزود: سالانه نزدیک به 30 هزار و 59 تن گوشت قرمز در استان سمنان تولید می‌شود که 5 درصد از آن، به میزان 1374 تن مربوط به گوشت شتر است.
وی اضافه کرد: بیشترین سهم در تولید گوشت قرمز استان مربوط به دام سبک(گوسفند، بره، بز و بزغاله) به میزان 17هزار و 14 تن در سال است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان سمنان ادامه داد: میزان تولیدات گوشت قرمز از دام سنگین(گاو اصیل، دو رگه، بومی، گاو و گوساله) استان سمنان نیز 11 هزار و 671 تن در سال است.
شاه‌حسینی همچنین از تولید سالیانه 171 هزار و 236 تن شیر در استان سمنان خبر داد و گفت: بیش از 80 درصد از شیر استان سمنان از دام‌های سنگین استان (گاو و گوساله) به میزان 158 هزار و 272 تن در سال تولید می‌شود.
وی افزود: 12 هزار و 964 تن شیر نیز سالانه از دام‌های سبک استان (گوسفند، بره، بز و بزغاله) تولید و به مصرف می‌رسد.
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: سهم شتر در تولیدات شیر استان سمنان صفر است و شیر این دام بیشتر صرف بچه شتر می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com