سه سناریو برای قیمت شیر خام

سه سناریو برای قیمت شیر خام
بعد از گذشت چند روز از جلسه ستاد تنظیم بازار، برای تعیین نرخ شیر خام هنوز قیمت مشخصی برای آن اعلام نشده است و فعالان بخش سه سناریوی محتمل برای این امر برمی‌شمارند.
نایب‌رئیس انجمن صنفی دامداران درباره وضعیت تولید شیر در کشور گفت: برای تضمین تداوم تولید باید نرخ شیر خام آزاد و بر اساس مصوبه مجلس، دولت خرید تضمینی انجام دهد تا احیاناً اگر بازار محصول تولیدشده را پس زد با تبدیل شیر خام به شیر خشک از زبان تولیدکننده جلوگیری شود که این امر مورد موافقت ستاد تنظیم بازار قرار نگرفت.
علیرضا ترابی‌فرد افزود: دومین سناریوی تعیین نرخ شیر خام، بر اساس جلوگیری از ورود تنش به بازار مصرف است، به‌طوری که دولت برای جلوگیری از افزایش نرخ شیر خام دوباره به تولید آن یارانه اختصاص دهد تا مصرف‌کننده نیز محصول نهایی را به قیمت کمتری خریداری کند.
وی خاطرنشان کرد: راه دیگر تعیین نرخ شیر خام بر اساس هزینه‌های تولید است، به‌طوری که بعد از اختصاص ارز مبادله‌ای به جای مرجع به واردات نهاده‌های دام هزینه تولید شیر خام افزایش یافت.
گفتنی است، هفته گذشته ستاد تنظیم بازار با حضور مسئولان بخش دولتی و خصوصی برای تعیین نرخ شیر خام تشکیل جلسه داد، اما در نهایت این جلسه توجیه مشخصی برای نرخ شیر خام که تأثیر به‌سزایی در قیمت تمام‌شده سایر فرآورده‌های لبنی دارد، نداشت و علی پورکاوه سخنگوی ستاد تنظیم بازار به این جمله بسنده کرد که بنایی برای افزایش قیمت هیچ کالایی اساسی نداریم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com