سناریوی افزایش قیمت مرغ در حال تکرار است

سناریوی افزایش قیمت مرغ در حال تکرار است
با توجه به در پیش رو بودن ماه رمضان قیمت هرکیلو مرغ گرم در بازار آزاد رو به افزایش رفته و در حال حاضر قیمت این کالا در خرده‌فروشی‌ها نزدیک به 6500 تا 7100 تومان است.
علی‌رغم این‌که ستاد تنظیم بازار اعلام کرده است که در آستانه ماه رمضان در نمایشگاه‌های طرح ضیافت هر کیلو مرغ منجمد را در استان تهران 5150 و در شهرستان‌ها 5200 تومان به فروش می‌رساند، ولی قیمت این کالا در بازار آزاد و خرده‌فروشی‌ها رو به افزایش گذاشته است.
این در حالی است که براساس آخرین تصمیمات ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلو گوشت مرغ نباید بیش از 5700 تومان باشد.
مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی نیز اعلام کرده که هر کیلوگرم گوشت مرغ در ماه رمضان نباید بیش از 6000 تومان به دست مصرف‌کننده برسد.
به گفته مقدم‌نیا با توجه به کافی‌بودن میزان ذخیره گوشت مرغ و جوجه‌ریزی در ماه‌های گذشته مشکلی در تامین گوشت مرغ ماه رمضان وجود ندارد و با توجه به این‌که در حال حاضر مرغداران هر کیلوگرم مرغ زنده را 3900 تا 4000 تومان می‌فروشند این فرآورده پروتئینی نباید در ماه رمضان بیش از کیلویی 6000 تومان به دست مصرف‌کننده برسد.
در حالی شاهد اظهارات فوق و برنامه‌ریزی ستاد تنظیم بازار برای جلوگیری از ایجاد تنش در بازار مرغ هستیم که تنها 15 روز بیشتر به آغاز ماه مبارک رمضان باقی نمانده و قیمت این کالا در بازار و خرده فروشی‌ها رو به افزایش است.
این درحالی است که پیش از آغاز سال جاری و در آستانه تعطیلات نوروز بازار مرغ دچار تنش شد و قیمت مرغ تا مرز 9000 تومان نیز پیش رفت.
با توجه به سابقه‌ افزایش قیمت مرغ در ایام خاص در سال این طور به نظر می‌رسد که تنها عرضه‌ مرغ در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا و طرح ظرفیت مانع افزایش قیمت مرغ در بازار‌های آزاد نیست، چرا که در حال حاضر نیز این‌طور به نظر می‌آید که با نزدیک شدن به ماه رمضان و افزایش تقاضا برای خرید مرغ قیمت آن رفته‌رفته رو به افزایش است.
سال گذشته نیز در همین موقع موضوع افزایش قیمت مرغ به سوژه روز محافل تبدیل شده بود. موضوعی که برای چاره آن چندین ماه زمان برد. اکنون به طور قطع این انتظار می‌رود که مسوولان ستاد تنظیم بازار اعلام کنند که چه تدابیری برای جلوگیری از افزایش قیمت مرغ در آستانه ماه رمضان و جلوگیری از تکرار تجربه سال گذشته اندیشیده‌اند.
 
نظرات شما
  •  

    مرغدار گفت : ۹۲/۰۴/۰۵

    کجا آخرسال گذشته قیمت مرغ به 9000 تومان رسید؟ آخرسال 1391 به دلیل مدیریت غیر اصولی قیمت مرغ آماده طبخ به زیر پنجهزارتومان رسیده بود و مرغداران بیچاره شدیدامتضررشدند اکنون هم مگر کسی دیوانه شده باشد جوجه ریزی کند فروش مرغ زنده زیر شش هزارتومان اساسا اقتصادی نیست . لطفا این نظر واقعی را درج کنید.

    پاسخ...
  •  

    مرغداران گفت : ۹۲/۰۴/۰۵

    مرغداران آگاه شده اند ظلم کافی است به اندازه ضرر وزیان تحمل کردیم کمکهای دولت همه واهی ودروغ است هیچی دست مرغدار نمی رسد. بهترین راه تعطیلی و اکتفاء به حداقل ضرر است نه دیدن زیان و رفتن به زندان و...

    پاسخ...
  •  

    منطقی گفت : ۹۲/۰۴/۰۵

    شما را به خدا این نظرات را بفرستید برای مسئولین شما را به خدا این نظرات را بفرستید برای مسئولین جدید این قدیمیها که گوش به حرف مرغداران نکردند و همه را متضرر کردند و این سیاستها موجب شد یک عده تاجر از خدا بی خبر همه کمکهای دولت را به جیب بزنند . والله که هیچی از کمکهای دولت به دست مرغدارنرسید دولت خودش را گول زد شاید هم فکر می کنه به مرغدارکمک کرده نه آقا دان مرغ آماده از شرکت چینه و شرکت مدلل کیلوئی بین 1450تا 1500 تومان است بعد مرغ زنده را اجبارا می خرند در گرانترین وضعیت سه هزار ونهصد تومان - فرض کنیدهمه دان مرغ هم گوشت ووزن مرغ بشه هزینه های دیگر مرغداری مانند جوجه- دارو کارگر آب -برق و... اجازه سود را نمی دهد . درصورتیکه هرجوجه حداقل 4برابر وزن خودش را فقط دانه می خوردبعد آقایان از کنترل قیمت و... دم می زنند و افتخارخود می دانند . این ظلم فاحش است که شرکت پش(!) و... مرتکب می شوند این چه مدیریتی است ؟ والله این مدیریت خیلی ظالمانه وغیرواقعی است . مرغدارراهی جز فروش ندارد مرغ را نمی شود نگه داشت بایستی فروخت این ضعف مرغداراست مدیریت فلان شرکت یا فلان مدیر هم نیست ، خواهش می کنم این نظر واقعی که مربوط به یک مرغداراست برای مسئولین امر ارسال شود . شاید این جدیدها گوش کنند . با ادامه روند کنونی صنعت مرغداری ورشکسته خواهد شد آنوقت شرکت (!) و (!) و.... هم ضررمی کنند چون مجبورند کمتر وارد کنند مسئولین عزیز لااقل به فکر آقای (!) و... باشند. مرغدار که اهمیتی ندارد.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com