سمپاشی اماکن دامی برای مبارزه با بیماری‌های انگلی

سمپاشی اماکن دامی برای مبارزه با بیماری‌های انگلی

غلامرضا زیدآبادی در گفتگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به سمپاشی اماکن دامی برای مبارزه با بیماری‌های انگلی در سراسر استان اظهار داشت: برای این طرح اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 260 میلیون ریال از محل اعتبارات خشکسالی استان اختصاص یافته که 23 هزار لیتر سم خریداری شده است.
وی افزود: این میزان سم طی نیمه اول اردیبهشت‌ ماه در اختیار شبکه‌های دامپزشکی تابعه برای توزیع به صورت رایگان در میان دامداران قرار می‌گیرد.
زیدآبادی تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از وظایف اصلی دامپزشکی مبارزه با بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک میان انسان و دام است، با اجرای عملیات سمپاشی اماکن دامی بسیاری از انگل‌های خارجی عامل انتقال بیماری‌های مذکور که به دلیل خشکسالی‌های مستمر چند سال گذشته و ضعف سیستم‌ ایمنی جمعیت دامی استان مشکلات زیادی را ایجاد کرده‌اند، از بین می‌روند.
وی خاطرنشان کرد: میزان مصرف سموم مورد نیاز دامپزشکی برای اجرای عملیات مبارزه با انگل‌های خارجی ناقل بیماری‌ها در هر سال حدود 50 هزار لیتر است که با اتخاذ سیاست‌های قرنطینه‌ای، تلاش برای صنعتی کردن واحدهای پرورش دام، رعایت اصول بهداشتی در دامداری‌ها، ‌آموزش‌های مستمر و فرهنگ‌سازی، کاهش تدریجی سموم طی سال‌های آینده از سیاست‌های راهبردی اداره کل دامپزشکی استان کرمان است.
زیدآبادی با توصیه به رعایت کامل دستورالعمل‌ اجرایی دامپزشکی به دامداران استان گفت: نکات ایمنی و توصیه‌های دامپزشکی را در هنگام به کارگیری سموم رعایت کرده و با اکیپ‌های عملیاتی دامپزشکی همکاری لازم را به عمل آورند.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com