سمپاشی 82 هزار دام علیه بیماری‌های انگلی در فهرج

سمپاشی 82 هزار دام علیه بیماری‌های انگلی در فهرج
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: در راستای مبارزه با بیماری‌های انگلی از ابتدای سال جاری تاکنون 79 هزار و 730 رأس دام سبک و 2 هزار و 320 رأس دام سنگین مورد سمپاشی قرار گرفتند.
مهدی بمان‌دشتی در فهرج اظهار داشت: بیماری زردی که هر ساله مشکلات زیادی برای دامداران ایجاد می‌کند با اقدامات مناسب شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج به نحو مطلوبی کنترل شد.
وی از کاهش بیماری‌های انگلی خبر داد و افزود: در این راستا تمام اماکن دامی دامداران در دو بخش مرکزی و نگین کویر مورد سمپاشی قرار گرفتند
بمان‌دشتی با بیان اینکه عامل بیماری زردی کنه است، بیان داشت: مهم‌ترین عامل مبارزه و کنترل این بیماری سمپاشی اماکن دامی و بدن دام‌ها و رعایت بهداشت اماکن دامی است.
وی گفت: به منظور مبارزه با بیماری‌های دامی  500 نفر از دامداران در 17 روستا با بیماری‌های دامی مربوط به فصل گرما آشنا شدند.
بمان‌دشتی تصریح کرد: در راستای مبارزه با بیماری‌های انگلی از ابتدای سال جاری تاکنون 79 هزار و 730 رأس دام سبک و 2 هزار و 320 رأس دام سنگین و همچنین 21 هزار و 320 متر مربع اماکن دامی مورد سمپاشی قرار گرفتند که به این منظور از 295 لیتر سم‌های فلومترین، سایپرمترین و سای هالوترین استفاده شد.
رئیس شبکه دامپزشکی فهرج خاطرنشان کرد: بیماری تیلریوز (زردی) از جمله بیماری‌هایی است که توسط انگل‌ها بروز می‌کند و سالانه خسارات شدید اقتصادی به دامداران می‌تواند، وارد کند.
وی بر همکاری دامداران با کارشناسان و اکیپ‌های اعزامی به روستاهای این شهرستان تاکید کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com