سمنان در مهار بیماری های واگیردار دامی و طیور جایگاه مطلوبی دارد

سمنان در مهار بیماری های واگیردار دامی و طیور جایگاه مطلوبی دارد
استاندار سمنان گفت : سمنان در مهار بیماری های واگیردار دامی و طیور در مقایسه با سایر استان های کشور از جایگاه مطلوبی برخوردار است.
محمدرضا خباز در دیدار با علیرضا رفیعی ‌پور رییس سازمان دامپزشکی کشور در دفتر کارش در استانداری افزود : سمنان جزو 6 استانی بوده که سال گذشته درگیر بیماری‌های دام و طیور نشده است.
وی اظهارداشت : سمنان حساسترین استان کشور به لحاظ همسایگی با هشت استان درگیر شیوع بیماریهای دام و طیور در سال گذشته بوده است.
وی خاطرنشان کرد : با تلاش‌های زیر مجموعه دستگاه‌های مرتبط با دامپزشکی استان این بیماری های واگیردار دامی و طیور در سمنان مهار شد و تلاش می‌شود این روند در سال آینده هم ادامه یابد.
استاندار سمنان با اشاره به این که اماکن غیرقانونی فروش دام و طیور بندرت در این استان فعالیت می‌کنند، ادامه داد : اگر این مراکز فعال باشند با کنترل‌ها و نظارت انجام شده به زودی تعطیل خواهند شد.
خباز به تعطیلی 2 واحد فروش دام و طیور در شهرهای شهمیرزاد و بسطام اشاره و اضافه کرد : این مراکز فروش فاقد دستگاه‌ها و فریزرهای پیش‌سرد‌کن بودند و از آنجایی که سلامتی شهروندان بر هر امری اهمیت دارد تعطیلی این مراکز در دستور کار قرار گرفت.
رییس سازمان دامپزشکی کشور به افزایش نظارت در اماکن و مراکز تولید و فروش تأکید کرد و گفت : وظیفه همه خادمان نظام پیشگیری از اتفاقات و خسارات مالی و همچنین تامین امنیت روانی مردم است.
علیرضا رفیعی پور از تدوین و تصویب شیوه‌نامه‌ای در راستای کاهش مهار بیماری‌های دام و طیور در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد : با اقدامات انجام شده و برنامه‌های در دست اجرا تلاش می‌شود در سال 97، نگرانی‌ها و آسیب‌های احتمالی بابت شیوع این بیماری کاهش یابد.
استان سمنان به عنوان قطب تولید داروهای دامپزشکی حدود 40 درصد نیاز کشور در این حوزه را تأمین می‌کند و بیش از یک میلیون و 600 هزار رأس دام سبک و حدود 100 هزار رأس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com