سمنان از قطب های تولید دام و طیور در کشور است

سمنان از قطب های تولید دام و طیور در کشور است

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت:با ایجاد و فعالیت چندین کارخانه این استان یکی از قطب های تولید داروی دام و طیور در کشور است.رضا عامری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:با اعلام این خبر گفت: در این استان هم اکنون 13 کارخانه تولید دارو، سموم و سایر فرآورده های بیولوژیک فعال است.
وی با بیان اینکه 95 قلم از داروهای مورد نیاز کشور در کارخانه های استان سمنان تولید می شود افزود: دوکارخانه دیگر نیز در این استان در حال ساخت است.
وی سرمایه گذاری برای ایجاد کارخانه های داروسازی را بالا و بین 50 تا 60 میلیارد ریال برای هر واحد عنوان و تصریح کرد: با بهره برداری از دوکارخانه در دست ساخت سمنان در آینده از قطب های مهم تولید و عرضه داروهای داو و طیور کشور و حتی منطقه آسیای میانه و خاورمیانه می شود.
وی گفت: در این واحدها در حال حاضر 430 نفر شاغل هستند و با بهره برداری در دوکارخانه جدید این تعداد افزایش می یابد.
عامری با اشاره به برگزاری هفته دامپزشکی تأکید کرد: روزهای این هفته تحت عنوان دامپزشکی و اقتصادی ملی، دامپزشکی و بهداشت مواد غذایی، دامپزشکی و گوناگونی حرفه ای دامپزشکی و امنیت غذایی و دامپزشکی و میثاق با آرمان های شهدا نام گرفته است.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان نقش دامپزشکی را در اقتصادی ملی، حفظ بهداشت و سلامت مردم بسیار مهم و خطر دانست و یادآور شد: از یک هزار و 709 عامل بیماری زا 749 عامل مشترک بین انسان و دام است و 49 درصد این بیماری ها ریشه در مواد و فرآورده های خام دامی و ارتباط مستقیم یا غیر مستقیم بین انسان و دام دارد.

 
کلمات کلیدی سمنان
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com