سلامت و بهداشت مرغ های منجمد توزیع شده در گیلان/ مرغ منجمد کیلویی پنج هزار و 900 تومان

سلامت و بهداشت مرغ های منجمد توزیع شده در گیلان/ مرغ منجمد کیلویی پنج هزار و 900 تومان
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از سهمیه بندی 300 تن مرغ منجمد برای توزیع و عرضه به بازار مصرف خبر داد و گفت: این فرآورده گوشتی کاملا بهداشتی است، مردم نگران نباشند.
مجید زیرک یکشنبه 10 اسفند در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه مردم به شایعات توجه نکنند، افزود: در صورت تقاضای بیشتر محدودیتی در عرضه این فرآورده در استان وجود ندارد.
وی با بیان این که متولی اصلی تولید تنظیم بازار مرغ و محصولات کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی است، افزود: با توجه به قرار گرفتن در آستانه سال نو و افزایش بی رویه مرغ، عرضه مرغ منجمد در ستاد تنظیم بازارکشور تصویب شد.
وی اظهار کرد: از بیست و یکم بهمن ماه مرغ منجمد در گیلان عرضه شده که تا پایان هفته گذشته 50 تن مرغ در بازار از طریق فروشگاه های بزرگ و شرکت های تعاونی توزیع شده است.
وی قیمت مصوب برای عرضه مرغ منجمد را کیلویی پنج هزار و 900 تومان عنوان و بیان کرد: درحال حاضر یکی دو شرکت خصوصی مرغ منجمد را با قیمت کمتر از نرخ مصوب در استان عرضه می کنند.
وی با اشاره به این که قیمت مرغ گرم در طول یک ماه گذشته از شش هزار و 200 تومان به حدود هشت هزارتومان رسید، اظهار کرد: در حالی که قیمت نهاده های کشاورزی در طول یکماه گذشته کاهش یافت؛ قیمت مرغ گرم، بیش از 20 - 25 درصد در گیلان افزایش یافت که جهاد کشاورزی باید برای جلوگیری از این افزایش بی رویه تمهیداتی را بیندیشد.
زیرک تنها تفاوت مرغ های منجمد با مرغ گرم را در مدت مصرف ماندگاری آنها دانست و افزود: این مرغ های منجمد در حال توزیع، برای دو تا سه ماه قابل مصرف هستند که با توجه به ایام نوروز و مصرف بیشتر این مواد غذایی، کمتر به نظر می رسد که مردم بیش از این مدت این محصولات را در یخچال های خود ذخیره کنند.
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خاطرنشان کرد: مردم هیچ نگرانی در رابطه با تهیه مرغ گرم و منجمد نداشته باشند، چراکه این محصول پروتیینی به میزان کافی در استان موجود است.
وی یادآورشد: واحدهای صنفی عرضه مواد پروتیینی متقاضی عرضه مرغ منجمد که شرایط و امکانات نگهداری آن را دارند، می توانند نسبت به اخذ سهمیه مرغ منجمد از طریق اتحادیه صنفی خود و معاونت پشتیبانی امور دام، مرغ منجمد را کیلویی پنج هزار و 500 تومان تهیه و کیلویی پنج هزار و 900 تومان عرضه کنند. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com