سقف خرید مرغ از مرغداران در آذربایجان شرقی ‪ ۴۳‬هزار تن تعیین شد

سقف خرید مرغ از مرغداران در آذربایجان شرقی ‪ ۴۳‬هزار تن تعیین شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: سقف خرید گوشت مرغ در قالب طرح ساماندهی تولید در سال جاری ‪ ۴۳‬هزار تن تعیین شده است.
سلمان شفاعت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اضافه کرد: براساس قراردادهای منعقده با واحدهای تولیدی ، مرغ زنده از مرغداران در درب مرغداری به قیمت ‪ ۱۱‬هزار و ‪ ۵۰۰‬ریال خریداری و وجه آن حداکثر ظرف یک هفته پرداخت می‌شود.
در این طرح پیش بینی شده است مرغداران می‌توانند ضمن عقد قرارداد تحویل قطعی، بصورت یک ساله با عقد قرارداد پیش خرید برای دریافت جوجه و اقلام دان شامل ذرت و سویا با تضمین و سفته معرفی و در زمان تحویل گوشت مرغ و تخم مرغ تسویه حساب نمایند.
به گفته‌ی وی، اتحادیه تعاونی‌های روستایی، در جهت تعدیل قیمت مرغ و نیز تنظیم بازار تا نیمه دوم مرداد امسال با ‪ ۱۴۲‬مرغدار به میزان ‪ ۱۳‬هزار و ‪ ۲۳۹‬تن اقدام به عقد قرارداد خرید مرغ زنده نموده و از این میزان مقدار ‪ ۴۲‬تن تا به امروز خرید و کشتار و ذخیره‌سازی و یابه بازار مصرف عرضه شده است.
مجری این طرح در آذربایجان شرقی اتحادیه تعاونی‌های روستایی است که خرید را بصورت نقدی انجام می‌دهد، سازمان جهادکشاورزی مسوولیت و نظارت بر اجرای طرح را برعهده دارد و بانک کشاورزی، اداره کل پشتیبانی امور دام، اداره دامپزشکی و سازمان تعاونی روستایی دیگر اعضای فعال در اجرای این طرح هستند.

 
کلمات کلیدی خرید تضمينی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com