سرانه مصرف فرآورده های گوشتی کاهش نداشته است

سرانه مصرف فرآورده های گوشتی کاهش نداشته است
با وجود تشکیل اتحادیه های واردکننده گوشت و محصولات پروتئینی، واردات گوشت صنعتی باید با نظارت و تعرفه شناور به منظور تامین بازار صنایع گوشتی به کشور صورت گیرد.
دبیر انجمن متخصصان صنایع غذایی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: فراکسیون صنایع غذایی هفته گذشته درباره مساله واردات گوشت قرمز کشور تشکیل جلسه داد و مشکلات دامداران و فعالان صنایع فرآورده های گوشتی را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.
سیدمحمد حسینی افزود: در این جلسه که به ریاست دکتر جاسم ساعدی، رییس کمیته گوشتی فراکسیون صنایع غذایی تشکیل شد، مشکلات ناشی از واردات گوشت برای تولیدکنندگان و فعالان صنایع غذایی در بخش بازار مورد تحلیل قرار گرفت و مقرر شد با تعیین تعرفه شناور بتوان برای مرغ تازه و گوشت تصمیم گیری کرد.
وی خاطرنشان کرد: صنایع فرآورده های گوشتی که با میلیاردها تومان سرمایه گذاری در بخش صنایع غذایی در حال فعالیت هستند، برای تامین محصولات اولیه خود نیازمند گوشتهای صنعتی هستند که از یک سو میزان تولید آن در کشور به اندازه کافی نیست و از سوی دیگر قیمت تمام شده آن بالاتر از صرفه اقتصادی صنعت است.
حسینی ادامه داد: از سوی دیگر واردات گوشت صنعتی نباید توجیهی برای واردات گوشت قرمز به کشور باشد تا ابزاری برای فشار به دامداران تلقی شود.
واردات گوشت صنعتی با تعرفه شناور
دبیر فراکسیون صنایع غذایی تصریح کرد: در این جلسه پیشنهاد شد واردات گوشت صنعتی در فصولی که واحدهای صنعتی نیازمند واردات هستند، با تعرفه شناور به کشور وارد شود.
وی یادآور شد: هرچند تشکلهایی برای واردات گوشت و محصولات پروتئینی به کشور تشکیل شده اند، اما نظارت بر فعالیت تشکلها باید به گونه ای صورت گیرد که واردات گوشت از ضابطه مندی مختص به خود برخوردار باشد.
سرانه مصرف فرآورده های گوشتی کاهش نداشته است
حسینی تاکید کرد: هرچند در طول سالهای اخیر هجمه هایی علیه فرآورده های گوشتی در کشور آغاز شد، اما از آنجا که صنایع گوشتی تصمیم به قرار دادن خط تولید سایر محصولات مکمل، آماده و نیمه آماده غذایی با ماده اولیه مشخص در کنار سوسیس و کالباس کردند، سرانه مصرف کاهشی نداشته است.
وی اظهار داشت: تولید انواع ناگت، غذاهای آماده و نیمه آماده در بسته بندیهای مطمئن و با توجه به ذائقه و در نظر گرفتن سلامت مردم از جمله تلاشهایی است که صنایع غذایی برای حفظ مصرف کنندگان خود در عرصه غذاهای فست فود به عمل آورده اند و نتیجه مثبت داده است
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com